سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت اولیا در مدیریت از سیاست های جدی آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در همایش مراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که در فرهنگسرای ولای شهرری برگزار شد گفت: اولویت های آموزش وپرورش در سال 93 ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش و ارتقا سطح مدیریت آموزشهاست.

وی ضمن اشاره به اهمیت توسعه مشارکت ها در آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت ها ابعاد وسیعی دارد که یک بعد آن توسعه مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه است و اینکه چه نقشی دانش آموزان می توانند در توسعه مشارکتها ایفا کنند.

فانی ادامه داد: تا وقتی آموزش و پرورش به دنبال این باشد که نقش اولیا را گرفتن پول و گرفتن کمکهای مادی بداند، نه کمکهای مادی محقق می شود و نه مشارکت اولیا به نحو احسن خواهد بود.

فانی گفت: اولیا مدارس باید بدانند یا باید اولیا را قانع کنند و یا اینکه خود قانع شوند.

وی افزود : مدیر توانمند کسی است که به کار حرفه ای مدیریت آموزش و پرورش مسلط است و واهمه ای مواجه شدن با اولیا و نماینده آنها را ندارد.  

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت : توسعه مشارکتها یک سیاست جدی در آموزش و پرورش که بخشی از آن توسعه مشارکت اولیا در مدیریت آموزشها است.

فانی گفت: تعارض و تضاد احتمالی بین مدرسه و خانواده موجب می شود تربیت به خوبی شکل نمی گیرد از این رو همسویی مدرسه و خانواده و همچنین خانواده و مدرسه یک ضرورت است.

فانی ادامه داد: قرار گرفتن اولیا و معلمین و مربیان  به عنوان الگوی تربیت دانش آموزان می تواند در شکل گیری تربیت دانش آموزان موثر باشد.

فانی خاطر نشان کرد: ارزشهای خانواده که در مجموعه اولیا و مربیان شکل می گیرد ضمن موثر بودن نکات ضعفی نیز دارد و احتیاج است  بیشتر روی روشهای آموزشی و مطالعات اساسی شکل گیرد. /ل

برچسب ها: سرپرست ، فانی ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.