حسن عليدوستي با صدور بخشنامه ای،صادرات ضایعات واحدهای پتروشیمی و محصولات جانبی تولیدی پس از انجام استانداردسازی و دریافت کد استاندارد را آزاد و مجازاعلام كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،حسن عليدوستي در بخشنامه اي صادرات ضايعات واحدهاي پتروشيمي و محصولات جانبي توليدي (پس از انجام استاندارد سازي و دريافت كد استاندارد) را مجاز اعلام كرد.

در متن اين بخشنامه امده است: پيرو بخشنامه مورخ 29/8/91 در خصوص ممنوعيت صادرات فرآورده هاي نفتي با منشا ضايعات پالايشگاهي و پتروشيمي، به پيوست نامه هاي مورخ 20/7/92 و  مورخ 29/5/92 معاونت محترم پيشگيري و هماهنگي سازمانها و استانهاي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در خصوص مجاز بودن صادرات محصولات توليدي با منشا صرفا ضايعات واحدهاي پتروشيمي و همچنين محصولات جانبي توليدشده با منشا آن ضايعات ( پس از انجام مراحل استاندارد سازي و و دريافت كد استاندارد )ارسال و اعلام ميدارد:

1- صدور هر گونه فرآورده و مشتقات نفتي با منشا ضايعات پالايشگاهي و ضايعات حاصل از شستشو و لايروبي مخازن لذا ( بعنوان مواد اوليه) باتوجه به بخشنامه اشاره شده تا ابلاغ شيوه نامه لازم از سوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز همچنان امكانپذير نمي باشد.

2- صادرات فرآورده هاي نفتي با منشاء ضايعات واحدهاي پتروشيمي و محصولات جانبي آنها صرفا پس از انجام رويه استانداردسازي با رعايت مفاد دستورالعمل اصلاحي پيشگيري و مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبكه فرآورده هاي نفتي يارانه اي امكان پذير مي باشد.

شايسته است دستور فرماييد مراتب را به واحدها و گمركات تابعه ابلاغ و بر حسن اجراي آن نظارت مستمر معمول دارند.

لازم به ذكر است كه در طول دو سال گذشته تاکنون در راستای سیاست های مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی، صادرات انواع فرآورده های نفتی با منشا ضایعات هیدروکربوری ممنوع شده بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گمرک ، صادرات ، نفت ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار