فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) از برگزاری همایش "سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی" در روزهای 29 و 30 مهر ماه در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "محمدرضا حسنی آهنگر" فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) که در نشست خبری همایش ملی و علمی سبک زندگی در تمدن‌سازی نوین اسلامی گفت: در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی و مخصوصا در دو دهه اخیر گفتمان جدیدی رایج شده که هدف آن جبران عقب‌ماندگی 150 ساله ایران پس از دوره قاجار است.

وی ادامه داد: با واکاوی این گفتمان شاهد نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری به عنوان یک رهبر و یک دانشمند علوم انسانی هستیم و این موهبتی الهی بوده که دغدغه شخص اول کشورمان مباحث علمی است.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: مقام معظم رهبری به دنبال واژه‌سازی برای این گفتمان بوده است، واژه‌هایی همچون نهضت تولید علمی، جنبش نرم‌افزاری و جهاد علمی.

حسنی آهنگر افزود: همراه کردن دانشگاهیان با واژه‌های علمی جدید کار سختی است، اما می‌بینیم که این واژه‌ها به خوبی نزد دانشگاهیان جاری و ساری شده است.

وی تصریح کرد: امروزه در مقالات و نشست‌های علمی مختلف دغدغه اصلی بیان راهکار برای اجرایی شدن این واژه‌هاست.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: واژه جهاد علمی بسیار فراتر از وضعیت موجود ماست، چرا که منظور از جهاد علمی افزایش تعداد مقالات و دانشجویان نیست، بلکه هدف اصلی آن زایش تمدن نوین اسلامی است.

وی تاکید کرد: با نگاهی به فرمایشات 23 ساله اخیر مقام معظم رهبری می‌توان دید که جهاد علمی یک هدف کلان بوده، هدفی که قرار است با پیشرفت جمهوری اسلامی به آن دست یابیم.

حسنی آهنگر در ادامه گفت: اعتقاد مقام معظم رهبری این است که تمدن نوین اسلامی نتیجه یک قدرت بین‌المللی است، بنابراین جمهوری اسلامی باید به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شود تا حرف حق جهان شرق را به جهان غرب بگوید.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: این قدرت بین‌المللی براساس اقتدار و مرجعیت علمی به دست خواهد آمد.

وی با بیان اینکه مرجعیت علمی دارای دو بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، گفت: ما در ابعاد سخت‌افزاری همچون تکنولوژی، هوافضا، نانو و غیره پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، اما در حوزه نرم‌افزاری که محور اصلی آن سبک جمهوری اسلامی است مقداری عقب هستیم.

وی تاکید کرد: رسیدن به مرجعیت علمی و تمدن نوین اسلامی هدفی میانی بوده، چرا که هدف اصلی ما زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

حسنی آهنگر گفت: همایش ملی و علمی "سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی" در روزهای 29 و 30 مهر ماه در استان کرمان و در دانشگاه شهید باهنر این استان برگزار می‌شود.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: حدود یک سال پیش مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در جمع جوانان بجنورد 30 سوال اصلی را درباره سبک زندگی اسلامی مطرح کردند.

وی افزود: شاید سوالات ایشان به نظر عادی بیاید، اما در واقع سوالاتی اساسی است. همچون چرا ما به این شکل رانندگی کرده، نظم را رعایت نمی‌کنیم؟ علت گرایش برخی جوانان به اعتیاد چیست و چرا در برخی از کلانشهرهای ما خانه مجردی در حال افزایش است.

حسنی آهنگر تاکید کرد: این همایش دارای هفت محور کلان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی، حقوقی، سیاسی و مدیریتی بوده و همچنین 7 کمیته براساس این هفت محور تشکیل شده که هر کدام دارای هفت عضو شامل اساتید برتر بسیجی در این زمینه‌ها هستند.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: تاکنون 430 چکیده مقاله از سراسر کشور برای ما ارسال شده که از این تعداد 410 مقاله پذیرفته شده است.

وی تصریح کرد: باور ما این است که در راستای ترجمان وحی و سخنان پیامبران و امامان معصوم باید به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش کرده آن را فهمیده به آن عمل کنیم و در نهایت از نسخه اجرایی آن الگوی مطابق اسلام ارائه کنیم.

حسنی آهنگر با تاکید بر اینکه شعار این همایش گفتمان ولایت و راهکارهای عملی و اجرایی کردن آن است، اظهار داشت: این همایش در سطح شعار نبوده و ان‌شاءالله شاهد نتایج عملی آن خواهیم بود.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) ضمن بیان جزئیاتی از نحوه برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: گستردگی این برنامه و همکاری تمام ارکان استان کرمان از جمله حضور تمایز این همایش است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست، "خواجه حسنی" دبیر این همایش به بیان اهداف کلی این برنامه پرداخت.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار