بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران ضمن انتقاد از برخی تحریف‌ها، توهین‌ها و نقل قول‌های بدون سند از امام(ره) توسط برخی افراد بیانیه‌ای نیز درهمین رابطه صادر کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران ضمن انتقاد از برخی تحریف‌ها، توهین‌ها و نقل قول‌های بدون سند از امام(ره) توسط برخی افراد بیانیه‌ای نیز درهمین رابطه صادر کرد.

این تشکل دانشجویی در ابتدای بیانیه خود اشاره‌ای به سخنان امام خمینی(ره) کرد: «نور چشمان عزیزم، فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین من به شما سلام و درود می‌فرستم و به وجود شما مباهات و افتخار می‌کنم و چه افتخاری بالاتر از اینکه ما در تداوم انقلاب‌مان ذخیره‌‌های عظیمی همچون شما عزیزان را داریم، که حضورتان در جامعه و در تمامی صحنه‌های اسلامی و انقلابی و مردمی یادآور رشادت‌‌ها و فداکاری‌ها و اخلاص راد مردانی است که به برکت خون‌های پاک آنان انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بارور گردید». (امام خمینی(ره)  8 /2/ 1365 خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران)

در ادامه بیانیه آمده است: آنچه در آغازین بخش این متن مطالعه کردید، جملات  معمار کبیر انقلاب، خطاب به خانواده شهدا و ایثار گران است. آن امامی که به حق مصداق این آیه قرآن «أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» (فتح/29) بوده است.

این تشکل دانشجویی در ادامه تاکید کرد: اما امروز در کمال ناباوری شاهد آن هستیم که برخی با گستاخی هرچه تمام تر به واسطه انتساب به امام راحل، تبر را در دست گرفته و با بی مروتی در پی ضربه زدن به ریشه‌های فکری و اعتقادی درخت انقلاب هستند و می‌خواهند درخت تنومند و تناوری را که آن امام فقید کاشته است و با خون هزاران جوان رشید رشد یافته است ، و امروز پس از گذشت سالیان متمادی  به دست خلف صالح وی به درختی بارور تبدیل شده است را از بین ببرند.

بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران با انتقاد روند خاطره گویی از امام، تصریح کرد: متاسفانه در این چند وقت شاهد آن هستیم که انواع داستان‌ها و جملات را به امام راحل نسبت می‌دهند و هر کس به نوعی خاطره‌ای از امام نقل می‌کند، که آن خاطره با آنچه ما در واقعیت از امام دیده‌ایم و با آنچه از امام در وصیت‌نامه شنیده‌ایم، تفاوت فراوانی دارد.

در ادامه بیانیه آمده است: بسی جای تاسف دارد که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، زمانی را که هنوز پیکر پاک شهدا در کوچه و خیابان شهرهایمان تشییع می‌شوند و هنوز مادرانی هستند که چشم انتظار استخوان‌های فرزندانشان بوده، و همسرانی که هنوز نشانی از همسران خود ندارند شخصی با گستاخی هر چه تمام همه این عزیزان را به سخره می‌گیرد.

این تشکل دانشجویی بیان داشت که بهتر است برای روشن شدن اذهان عمومی به فرازی از وصیت نامه امام عزیز رجوع شود، و در همین رابطه اعلام کرد: «اکنون که من حاضرم، بعض نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود، مورد تصدیق نیست مگر آن‌که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم».

بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران معتقد است مقوله شهید و شهادت و خانواده شهدا چیزی نیست که عده‌ای بخواهند و به خود اجازه دهند با آن شوخی کنند.

این تشکل دانشجویی در ادامه افزود: شهدای ما همان بزرگ مردانی هستند که اگر آن روز آن‌ها برای دفاع از آب و خاک و ناموس و وطن به جبهه نمی‌رفتند، امروز دشمن خاک این کشور را به توبره کشیده بود و عده‌ای هم امروز به راحتی نمی‌توانستند در صفحه فیسبوک خود مطالبی علیه شهدا و خانواده آن‌ها درج کنند.

در ادامه بیانیه، بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران با انتقاد از موسسه حفظ و نشر آثار امام (ره)، اعلام کرد: در این بین حرکت خاصی از موسسه حفظ و نشر آثار امام ندیده ایم و امید چندانی هم به آن‌ها نداریم. اما از مسئولین امر، در قوه قضاییه و نمایندگان مجلس خواهان پیگیری صحت و یا عدم صحت این استناد به امام راحل هستیم و در صورت کذب بودن این استنادها  خواهان برخورد صریح و سریع به هتاکان به امام و شهدا بوده و هستیم تا باشد که دیگر بار ،کسی به خود این جسارت و جرات را ندهد که با سخنان امام، شهدا و خانواده شهدا را که همه می‌دانند محبوب‌ترین افراد نزد امام بوده‌اند به استهزا گرفته و شوخی کنند.

در پایان دانشجویان بسیجی دانشکده الهیات دانشگاه تهران خواستار برخورد قاطع با چنین اوامری که موجب تشویش اذهان عمومی و خلط تفکر برای جوانانی که تابه حال تنها نام و یادی از امام و شهدا را شنیده‌اند و گفتار و کردار امام گونه حضرت روح الله برایشان دور از ذهن است را هستند تا چنین اقدامی بازدارنده منسوب کردن سخنانی خیالی -که اساس آن غرض ورزی‌های منفعت طلبانه است- به آن امام همام باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار