قم/

جمعیت گراز در منطقه کهک قم کنترل شد

در پی شکایت مردم کهک مبنی بر ورود گراز به باغات و مزارع و ایجاد خسارت و خطر انسانی، جمعیت این گونه گراز در منطقه تعدیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم اعلام کرد: در پی شکایات متعدد مردمی مبنی بر ورود گراز به باغات و مزارع بخش کهک و ایجاد خسارت، کارشناسان این اداره کل پس از چندین بازدید و برآورد جمعیت این گونه طبق دستورالعمل های قانونی نسبت به صدور مجوز دفع به میرشکاران معتمد روستاهای بخش کهک با همراهی مأموران اجرائی اقدام نمود.

از لاشه این حیوان جهت نمونه برداری و نگهداری در بانک ژن برای مطالعات و پژوهشهای علمی استفاده شده و نیز با نصب دوربین تله ای در کنار آن جمعیت گوشتخواران منطقه از قبیل روباه،گربه وحشی،پلنگ، گرگ و غیره شناسائی و مستندسازی خواهد شد.

با توجه به اینکه کلیه گونه های جانوری موجود در طبیعت از زنجیره های حیات محسوب شده و از ارزش خاص در جایگاه خود برخوردارند و نظر به ممنوعیت‌های قانونی در این رابطه از کلیه روستائیان عزیز تقاضا می‌شود با حصار کشی مناسب در اطراف باغات و مزارع خود و اعمال بیمه کشاورزی در این خصوص، در صورت مشاهده گراز مراتب را جهت طی مراحل قانونی اطلاع داده و از شکار غیرمجاز آن جدا پرهیز نمایند./س

برچسب ها: قم ، جمعیت ، گراز ، کهک ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.