نمايش "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه..." در تالار شمس، روايتگر واقعيتي در زندگي مخاطب است كه وي را با بخشي از دغدغه ها در دنياي زنانه به تفكر وا مي دارد.

ساناز بيان كارگردان "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه..." در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به تحقيقاتي كه از موقعيت زنان داشته ام، محوريت داستان نمايش "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه..." روايتگر سه زن متهم به قتل، در سه موقعيت متفاوت است. زناني كه مشابه زندگي معمولي همه ما، داراي روحيات و عواطف انساني هستند اما در شرايطي قرار مي گيرند كه تقدير به شكل ديگري برايشان رقم مي خورد. 

اين كارگردان تئاتر ادامه داد: در اين نمايش، موقعيت اول روايتگر زني است كه مرتكب به قتل هاي زنجيره اي شده، اين حادثه توسط يك زن، فقط يكبار در ايران رخ داده است و در موقعيت دوم، زني محكوم به اعدام است كه بخاطر حسادت به زن اول مجرم شناخته شده است و مته به قتل بودنش در پرده اي از ابهام است و موقعيت سوم زني به تصوير كشيده يم شود كه مرتكب قتل مشروع شده است، چرا كه براي سيانت از شرافت خود ناگزير به قتل مرد متجاوز شده است كه متاسفانه اين قتل مشروع براي موجه جلوه دادن اين امر با مشكلاتي روبرو است. 

بيان عنوان كرد: در گذشته مدتي بود كه مسائل اجتماعي مجال بروز نداشت، اما اين نياز وجود دارد كه مخاطب به تفكر واداشته شود. مشكلات اجتماعي از دغدغه هاي من بوده است، در واقع نمي توانم بگويم مسئله من در تئاتر هنر براي هنر است. 

اين كارگردان تئاتر خاطرنشان كرد: در اين نمايش يك بعدي نگاه نشده، بلكه پرداختن به اتفاقات و مسائل اجتماعي باور من است و خودم را جدا از جامعه ندانسته ام و تنها يك جنس تبرئه نگشته، بلكه همان چيزي كه در واقعيت زندگي رخ مي دهد را تعريف كرده ام. "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه..." روايتي است براي به فكر فرو رفتن مخاطب تا بخشي از دغدغه ها كه در دنياي زنانه مجال ورود پيدا مي كند، شناخته شود. 

در اين نمايش بازيگران به بهترين وجه ايفاي نقش كرده اند و مخاطبان را تحت تاثير معضلات اجتماعي قرار داده اند. 

لازم به ذكر است، نمايش "عامدانه، عاشقانه، قاتلانه..." به كارگرداني و نويسندگي "ساناز بيان"، مشاور كارگردان حميدرضا آذرنگ با بازي سهيلا صالحي، فروغ قجابگلي، نسيم ادبي و بهاره رهنما به روي صحنه مي رود. 

اين نمايش از 15 مهر تا 30 مهر در ساعت 1930 به مدت 80 دقيقه در تالار شمس (سازمان فرهنگي هنري AIT) اجرا مي شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار