امام جمعه دماوند بر لزوم دوری از ساده اندیشی در رابطه با آمریکا تاکید کرد.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: طی روزها و ماه های اخیر با تأسف، برخی تحت تأثیر پیام های دروغین دستگاه های تبلیغاتی وابسته به استکبار اصل دشمنی آمریکایی ها با ایران را قبول ندارند.

وی ادامه داد: حال این عده با چنین تأثیر پذیری هایی، انقلابیون را به تحلیل اشتباه در خصوص مسائل مربوط به ایران و آمریکا متهم می کنند، به اعتقاد آنها آمریکا ابرقدرت جهان و مسئول ایجاد نظم و امنیت در این کره خاکی است که می توان به او اعتماد کرد.

علاءالدینی اضافه کرد: اما در واقع چنین تحلیل هایی را باید ساده اندیشی نامید؛ چراکه ایران اسلامی هیچگاه در قبال استکبار و آمریکا مرتکب اشتباه نشده است.

امام جمعه دماوند افزود: هرگز نباید فراموش کرد که قصد امروز، دیروز و فردای آمریکا نابودی اسلام و مسلمین است؛ به سخره گیری عقاید اسلامی با چاپ و نشر کتاب آیات شیطانی، دشمنی با همه ادیان الهی حتی مسیحیت و حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی از جمله مصادیق دشمنی دیرینه آمریکا با ایران است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با خودشان هم سر دشمنی دارند و نمونه عینی چنین ادعایی را می توان در جریانات اخیر منتهی به تعطیلی 15 روزه دولت فدرال آمریکا بر اثر بروز اختلافات شدید میان احزاب دموکرات و جمهوری خواه ایالات متحده مشاهده کرد.

علاءالدینی اضافه کرد: با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به حجاج گفت: در پیام رهبر فرزانه انقلاب به حجاج حاضر در سرزمین وحی و مشغول به اجرای مناسک حج دو جنبه هشدار و همچنین راهکار مشهود است.

امام جمعه دماوند افزود: معظم له در پیام مذکور راهبرد کنونی دشمنان اسلام را ایجاد درگیری میان مسلمانان معرفی فرمودند؛ دلیل اتخاذ چنین رویکردی از سوی استکبار کاهش ظرفیتهای بالقوه جهان اسلام در تقابل با آنها است.

وی ادامه داد: حمایت آمریکا و دیگر هم پیمانان او از گروه های افراطیِ به اصطلاح اسلامی و دست یازیدن چنین عناصری به اعمال ضد انسانی به نام مقدس اسلام مهر تأییدی بر این مدعی است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.