نخستین سمینار مجازی طب اورژانس در ایران از طریق سامانه یکپارچه آموزش مداوم توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛  دکتر مصطفی علوی مقدم، دانشیار طب
اورژانس دانشگاه و دبیر علمی  سمینار مجازی طب اورژانس  که از طریق سامانه یکپارچه آموزش مداوم  دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اجرا می شود.

گفت:اجرای این سمینار مجازی که از ۲۰ امتیاز مدون بازآموزی برای مشمولان برخوردار است تا بهمن ماه ۹۲ بر روی سامانه آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی قابل دسترسی است.

وی با اشاره به مشکلات شرکت در سمینارهای حضوری برای مشمولان آموزش مداوم  اظهار کرد: در برنامه های بازآموزی  که بصورت سنتی برگزار می شوند شرکت کنندگان برای کسب امتیاز مورد نظر باید حتما در برنامه حضور فیزیکی یابند که برای این منظور مجبورند ضمن تحمل مشکلات و دشواریهای بسیار نظیر بعد مسافت، سفر به شهر دانشگاه مجری برنامه، ترافیک، اتلاف وقت بسیار در مسیر ایاب و ذهاب و...  در برنامه حضور داشته باشند.

علوی مقدم تداخل برنامه آموزشی با سایر برنامه های کاری فرد، لزوم حضور فرد در تاریخ و ساعت تعیین شده برای برنامه ، برگزاری همزمان چندین سخنرانی و کارگاه در یک برنامه آموزشی و عدم امکان استفاده از محتوای آموزشی تمام آنها، عدم  وجود ارتباط معنی دار بین سخنران و مخاطب برای طرح سوالا ت و ارایه جواب و... را از دیگر مشکلات برنامه های آموزشی حضوری عنوان کرد و هدف از اجرای برنامه آموزشی مجازی را سهولت استفاده ، ارتباط معنی دار با سخنران و استفاده از تمام محتواهای آموزشی برشمرد.

دکترعلوی مقدم با اشاره به مزایای سمینارهای آموزشی مجازی گفت: از این شیوه آموزشی پزشکان مخاطب برنامه در تمامی نقاط ایران از تهران تا دورترین نقاط کشور می توانند بهره مند شود و تمام سخنرانی ها را مورد استفاده قرار دهند. حتی در صورت نیاز چندین بار می توانند آنها را تکرار کنند و چنانچه سوالی برایشان ایجاد شد این امکان وجود دارد که از طریق ایمیل با دبیرعلمی برنامه  مکاتبه کرده و حداکثر تا یک هفته بعد پاسخ خود را دریافت کنند.

وی افزود: این سمینار که بعنوان اولین سمینار مجازی طب اورژانس در ایران اجرا می شود و انشاءا... بعنوان یک مدل توسعه خواهد یافت. اما با توجه به این که اولین سمینار مجازی است  امکان دارد  کاستی هایی نیز داشته باشد که می توانید از طریق ایمیل اعلام شده در فایل سمینار، نظرات خودتان را برای ما ارسال کنید تا بتوانیم در برنامه های بعدی مجازی از آنها استفاده
کنیم و فرایند کیفیت خدمت آموزشی خودمان را ارتقا دهیم.

دکتر علوی مقدم خاطرنشان کرد: علاقمندان برای شرکت و ثبت نام در این سمینار مجازی ابتدا باید ضمن مراجعه به سایت آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی www.sbcme.irثبت نام کنند زیرا  ثبت نام الکترونیک و صدور گواهی افراد از طریق این سامانه یکپارچه آموزش مداوم صورت می گیرد و برنامه آموزشی مجازی مربوطه نیز در این سامانه  اجرا می شود.

گفتنی است علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تماس ۲۲۴۳۹۸۷۹ تماس بگیرند. /ح

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار