سخنگوی شورای اسلامی شهراز ایجاد نمادهای ماندگار فرهنگ وایثار شهادت ومظلومیت مردم قصرشیرین درهشت سال دفاع مقدس برای معرفی فرهنگ غنی جهاد وجانفشانی مردمان این خطه از غرب کشور خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛سيامك الياسپورگفت: با وجود اينكه شهرستان قصرشيرين در هشت سال دفاع مقدس رزمگاه جهادگران عرصه هاي ايثار و شهادت بود و مردمان اين خطه در اين دوران رنج ها و مشقت هاي زيادي از جمله آوارگي را متحمل شدند ولي اين شهرستان فاقد نمادي ماندگار براي معرفي فرهنگ ايثار و شهادت است.

وي با بيان اينكه در عرصه فرهنگي، قصرشيرين سرآمد فرهنگ است و قبل از شروع جنگ تحميلي نيز مركز ثقل شهرهاي غربي استان كرمانشاه بود، گفت: نخبگان علمي و فرهنگي برجسته اي از اين منطقه به ايران اسلامي معرفي شده و محل حاكميت احزاب مختلف بوده است بنابراين سزاوار است كه نماد ماندگاري براي معرفي فرهنگ برجسته اين ديار ايجاد شود.
الياسپور گفت: چهره هاي شاخصي در اين ديار ساكن بودند كه با شروع جنگ تحميلي و تصرف شهر مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده و رنج آوارگي را تحمل كردند.
وي تاكيد كرد: در اين ايام قصرشيرين بطور كامل تخريب شد و تنها ساختمان مهديه سالم ماند هر چند بعد از اين دوران سخت، با همت مسوولان نظام شهر بازسازي شد اما بخش مهمي از جمعيت
۱۰۰ هزار نفري قصرشيرين در سال هاي ۵۸ و ۵۹ هرگز به اين ديار بازنگشتند.
سخنگوي شوراي شهر اضافه كرد: قصرشيرين با توجه به موقعيت جغرافيايي ويژه، محل تردد زوار عتبات عاليات، كاروان هاي راهيان نور و گذرگاه صادرات كالا بواسطه دو مرز رسمي و بين المللي خسروي و پرويزخان و اينكه راحت ترين راه مواصلاتي و دروازه خاورميانه است بايد به نگيني در غرب كشور تبديل شده و بدرخشد.
وي افزود: قصرشيرين بايد طوري متحول شود كه هر مسافري ايراني و هر گردشگر خارجي كه به اين شهر مي آيد ايراني كوچك را در يك نگاه در اين شهرستان با قدمت بلند ببيند.
الياسپور ادامه داد: قصرشيرين بايد از چنان رشد و بالندگي و آراستگي برخوردار باشد كه در خور شان و منزلت قصرشيريني ها است چون اين شهرستان بواسطه صادرات كالا به عراق بازوي توانمند نظام اسلامي است هر چند تاكنون بهره مناسبي از اين ظرفيت نبرده است.
وي خاطرنشان كرد: پيشينه قصرشيرين و موقعيت جغرافيايي اين شهر نيازمند توجه بيش از پيش است بنابراين عزم شوراي شهر و شهرداري بر اين است تا با ايجاد نمادهاي ماندگاري كه معرف فرهنگ ايثار و شهادت و مظلوميت مردمان اين خطه در هشت سال دفاع مقدس، شهر را به محل مناسبي براي آرامش و آسايش شهروندان، مسافران و گردشگران داخلي و خارجي تبديل كند
. ش ک


برچسب ها: نماد ، ماندگار ، قصرشیرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.