دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: حزب وحدت و همکاری ملی از تاسیس حزب دکتر عارف استقبال می‌کند، به‌خصوص اگر عارف از چهره‌های اصلاح‌طلب معتدل در حزب خود استفاده کند، ما آماده همکاری با حزب وی هستیم، البته با حفظ هویت و استقلال حزب خودمان.

"محمدرضا راه‌چمنی" دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گمانه‌زنی‌های تشکیل حزب فراگیر اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: بعید به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در یک حزب واحد گردهم جمع شده و سازماندهی شوند.

وی با بیان اینکه فعالیت در یک حزب واحد به معنی پیروی از اهداف و خط‌ مشی یکسان است، ادامه داد: جریان اصلاحات دارای سلایق سیاسی متفاوت و طیف‌های مختلف است.

راه‌چمنی تصریح کرد: کار سیاسی مانند کار اداری نیست که رئیس و مرئوس داشته باشد، بلکه افراد باید به توافق و تفاهم کاری مشترک برسند، طبق قانون اساسی نمی‌توان فردی را به اجبار عضو حزبی کرد و یا از عضویت در آن منع کرد.

وی افزود: هر جمعی چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب می‌توانند حزب تشکیل بدهند و دیدگاه خود را مطرح کنند، زمانی که حزبی در چارچوب قانون اساسی مجوز گرفته، حق فعالیت سیاسی در کشور را دارد.

دبیرکل حزب وحدت و مردم با بیان اینکه بعید است یک حزب فراگیر بتواند طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبی را سازمان‌دهی کند، تصریح کرد: اگر دکتر عارف با مجموعه‌ای از اصلاح‌طلبان و چهره‌هایی شاخص که دارای نفوذی بالا در سطح جامعه هستند، حزبی قوی تشکیل دهد، می‌تواند به عنوان یک تشکل محور عمل کند و بقیه احزاب اصلاح‌طلب با محوریت وی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: احزاب اصلاح‌طلب می‌توانند به صورت ائتلافی با احزاب دیگر در انتخابات فعالیت کنند.

راه‌چمنی با بیان اینکه اگر حزبی قوی مانند حزب دکتر عارف به عنوان محور بقیه احزاب اصلاح‌طلب فعالیت کند بهتر از گنجاندن تمام احزاب اصلاح‌طلب زیر چتر یک حزب فراگیر است، تصریح کرد: عارف دارای شخصیتی معتدل، علمی و اصلاح‌طلب است و با توجه به ویژگی‌های شخصیتی وی، اگر حزبی تاسیس کند بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب آن را به عنوان محوریت قبول می‌کنند و با او فعالیت مشترکی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر عارف حزبی تاسیس نکند، تاثیرگذاری کمتری در جامعه خواهد داشت، چراکه امروز مانند گذشته نیست که جمعی از احزاب، دارای پدری معنوی باشند.

راه‌چمنی با تاکید بر اینکه برخی شخصیت‌های تاثیرگذار اصلاح‌طلب دارای احترام خاصی در این جریان هستند، تصریح کرد: اما این طور نیست که افراد به صورت دستوری عمل کنند، بلکه باید به یک تفاهم دیدگاهی و فکری رسید تا بتوان کار مشترکی انجام داد.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در پایان خاطرنشان کرد: حزب وحدت و همکاری ملی از تاسیس حزب دکتر عارف استقبال می‌کند، به‌خصوص اگر عارف از چهره‌های اصلاح‌طلب معتدل در حزب خود استفاده کند، البته با حفظ هویت و استقلال حزب خودمان.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار