دبیر جشنواره بین المللی خوارزمی در حاشیه نشست خبری این جشنواره از برنامه ای آتی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛سعید زرندی معاون تجاری سازی و ارتباط با صنعت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در نشست خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: در طی بیست و شش سال گذشته 18542 طرح جهت ارزیابی به دبیر خانه جشنواره داده شده که 884 طرح برگزیده شده است.

وی افزود: این جشنواره مورد حمایت مادی و معنوی بسیاری از نهادها و سازمان های علمی، اجرایی و تحقیقاتی ملی و بین المللی قرار دارد که از این میان می توان به نهادهایی مثل ECO FAO و ECI و UNESCO اشاره کرد.
 
*جشنواره جوان خوارزمی آذر ماه برگزار می شود
 
زرندی تصریح کرد: پس از سال های برگزاری جشنواره با توجه به اینه این جشنواره مورد استقبال بی نظیر جوانان کشور قرار گرفته است به این نتیجه رسیدیم که می توان جشنواره ای به عنوان جشنواره جوان برگزار کرد که هویتی مستقل داشته باشد بنابراین پانزدهمین جشنواره جوان هم امسال در آذر ماه برگزار می شود.
 
دبیر جشنواره خوارزمی افزود: در طی 14 دوره برگزاری مستمر از میان 12625 طرح دانشجویی و آزاد 357 طرح برگزیده در این سطح معرفی شده است و از میان 26216 طرح دانش آموزی ارائه شده در سطح استان ها 9058 منتخب به هیئت داوران جشنواره جوان خوارزمی معرفی و از این تعداد 540 طرح به عنوان برگزیده دانش آموزی معرفی شده اند و امسال نیز با اتمام فراخوان پانزدهمین دوره فرآیندهای ارزیابی بیش از 900 طرح دانشجویی در گروه های تخصصی آغاز شده است.
 
زرندی تصریح کرد: زرندی ضمن اعلام این خبر که تاکنون 1030 طرح به جشنواره امسال وارد شده اند افزود: سازمان پژوهش های علمی صنعتی برنامه های زیادی دارد که از جمله آن می توان به برنامه ریزی برای دعوت و حضور میهمانان ویژه از دانشمندان تراز اول ایرانی در جشنواره و بورس ایده هاست که طی آن ایده های مختلف در جشنواره و موضوعاتی که در سازمان پژوهشی داریم را در این فضا محقق کنیم و از این طریق ثروتی را برای کشور فراهم کنیم.
 
زرندی در خاتمه از تشکیل و ثبت کانون برگزیدگان خوارزمی به عنوان یک تشکل صنفی غیر دولتی که تشکیل هیئت موسس و تدوین اساسنامه آن به انجام رسیده خبر داد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس نوریl
۲۱:۱۳ ۰۶ دی ۱۳۹۲
با سلام خدمت همه عزیزاان زحمت کش و سرمایه داران عزیز

اینجانب مهندس برق قدرت و دانشجوی کارناسی ارشد برق قدرت هستم
که بدلیل ضعف مالی و اینکه در خانواده ای در طبقه زیرین جامعه میباشم و دارای ایده های و طرح های زیادری می باشم که مدت چند سال است که دنبال هستم تا یکی به یکی ابتکاراتم رو از صفحه دفتر و کامپیوترم منتقل به صفحه برد الکترونیکی کنم و بسازمش و تمام جوامع بشری از این ابتکاراتم استفاده و بهرره مند شوند
از تمام کسانی که دارند این مطلب رو می خوانند خواهششمند است که فکر به حال این بنده حقیر بکنند
با کمال تشکرّ
آخرین اخبار