دكتر كامل وزنه، كارشناس مسائل امريكا نسبت به ادامه افزايش بدهي ايالات متحده آمريكا هشدار داده است و گفته اين سبب شدت گرفتن بحران خواهد شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وي در مصاحبه با شبکه الميادين گفته است توجه جديد آمريكا به سمت آسياي دور است ، جايي كه اقتصاد بزرگ چين تهديدي براي ايالات متحده است. بخاطر همين باعث مي شود امريكا سعي  در رويايي با آن در حد توان كند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به اينكه علت اصلي بحران اقتصادي آمريكا ميزان بدهي امريكاست ، چگونه امريكا به اين ميزان بدهي رسيد و علل آن چيست ؟ پاسخ داد : اين مشكل اساسي است كه  از زمان رياست جمهوري ريگان در سال 1980  ميلادي به هنگام پذيرش رياست جمهوري  در امريكا وجود داشته ، و در آن زمان ميزان بدهي ايالات متحده 750 ميليارد دلار بود، اما در خلال دوران ريگان، با شروع جنگ سرد به حدود 3 تريليون دلار رسيد و اين تازه آغاز اين بدهي بود ، و در زمان جورج بوش پدر مي بينيم رشد اقتصادي اتفاق مي افتد ، و در انتهاي دوره كلينتون ، زماني كه جرج بوش پسر به رياست جمهوري مي رسد ،  ميزان بدهي 5.6 تريليون دلار شده بود.

وي گفت : يك مسأله اساسي وجود دارد و آن اين است كه هنگامي كه ايالات متحده به جنگ افغانستان و عراق در زمان رياست جمهوري بوش  وارد شد ، بدهي ايالات متحده از 5.6 تريليون دلار به 10.3 دلار رسيد و در هنگامي كه اوباما بودجه را در دست گرفت به 16.7 تريليون دلار رسيد.

 وي در پاسخ به اينكه حجم بدهي به نسبت بودجه بطور كلي چقدر است؟ گفت : بودجه آمريكا امسال 3.7 تريليون دلار (3700مليون دلار) است واوباما نياز دارد تا يك تريليون ديگر قرض بگيرد تا كمبود امسال را كه 25 درصد كمبود بودجه امسال هست بپوشاند.

 وي گفت كه آمريكا با مشكلات بسياري روبه روست و اين مشكلات در 10 سال آينده شدت خواهد گرفت.برخي ارقام وجود دارد كه در کنگره از ان بحث شده و نشان از بدهي 86 تريليون دلاري دارد.  برخي مشكلاتي كه ايالات متحده با آن در 10 يا 12 سال آينده روبه روست ، آينده نسلي است كه بعد از جنگ جهاني در خلال سالهاي 1946 تا 1964 متولد شده اند و تعداد آنها به 77 مليون نفر مي رسد. اين افراد به مرور بازنشسته خواهند شد و حقوق شان بسيار بالاست است. اين ضربه بسيار سنگيني بر اقتصاد ايالات متحده است و اقتصاد ايالات متحده آن را تحمل نخواهد كرد. همچنين مسائل ضروري و اصلي  بسياري از جمله بيمه اجتماعي ، پزشكي ، مسأله نيروهاي مسلح و.. وجود دارد كه نياز به بررسي و توجه به آن است ، وگرنه اقتصاد آمريكا و به تبع آن اقتصاد جهان شكست بزرگي را متحمل خواهد شد.

 انتهاي پيام/
برچسب ها: بحران ، بدهی ، آمریکا ، آینده ، هشدار ، debt ، usa
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار