گلن گرينوالد گزارشگر سابق روزنامه گاردين که بسياري از خبرهاي اخير را درباره برنامه هاي جاسوسي آمريکا منتشر کرد روز دوشنبه مدعي شد واشنگتن از همه کشورهاي آمريکاي لاتين جاسوسي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ، گرينوالد در مصاحبه با آسوشيتدپرس گفت تک تک موارد جاسوسي را در اين منطقه گزارش مي کند و جاسوسي هاي بيشتر در آمريکا نيز فاش خواهد شد.
وي در حالي اين اظهارات را عنوان کرد که فرانسه و مکزيک روز دوشنبه با خشم فراوان درباره افشاگري هاي جديد ادوارد اسنودن مامور امنيتي سابق آمريکا توضيح خواسته اند.
بر اساس اين افشاگري ها ، آمريکا ميليون ها مکالمه تلفني را در فرانسه شنود و سازمان امنيت ملي آمريکا نيز اطالاعات پست الکترونيکي فيليپ کالدرون رئيس جمهوري سابق مکزيک را هک کرده است.
گرينوالد ، خبرنگار آمريکايي که در برزيل زندگي مي کند بدون اشاره به جزييات بيشتر افزود از نشست هاي چند جانبه آمريکاي لاتين از جمله نشست هاي سازمان کشورهاي آمريکايي و همچنين مذاکرات مربوط به توافقنامه هاي تجارت آزاد جاسوسي شده است. 
به گفته گرينوالد ، مطالب افشا شده اي که روزنامه لوموند فرانسه روز دوشنبه منتشر کرد و موجب بحث و جدل ميان پاريس و واشنگتن شد ، مدتي در اختيار اين روزنامه فرانسوي بوده است.
اين افشاگري ها به سفر جان کري وزير امور خارجه آمريکا به پاريس که درباره اقداماتي به منظور پايان دادن به جنگ در سوريه بود خدشه وارد کرد.
گرينوالد که هفته گذشته از روزنامه گاردين استعفا کرد گفت اسنادي که اسنودن فاش کرده است در نقاط مختلف جهان نگهداري مي شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار