متقاضي تحقيق و تفحص از شرکت ملي نفت از بررسي موضوع تحقيق و تفحص از شرکت ملي نفت در جلسه امروز کميسيون انرژي و با حضور مسئولين اين شرکت خبر داد.

سيد مهدي موسوي‌نژاد نماينده مردم دشتستان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به بررسي تقاضاي تحقيق و تفحص از شرکت ملي نفت در کميسيون انرژي، گفت: اين موضوع در جلسه روز يکشنبه کميسيون انرژي و با حضور مسئولين وزارت نفت مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مسئولين اين وزارتخانه توضيحاتي را درباره موارد مطروحه در اين تحقيق و تفحص ارائه دادند.

وي در ادامه با بيان اينکه کميته تحقيق و تفحص از شرکت ملي نفت در جلسه امروز کميسيون،جمع‌بندي نهايي خود را درباره اين تفحص به کميسيون ارائه خواهد کرد، اظهار داشت: در جلسه امروز کميسيون انرژي، موضوع تحقيق و تفحص از شرکت ملي نفت مجددا با حضور مسئولين شرکت نفت مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت و راي‌گيري در خصوص اين تقاضا امروز يا يکشنبه آينده انجام خواهد شد.

متن تقاضاي تحقيق و تفحص از شرکت ملي نفت

هيئت رئيسه محترم مجلس شوراي اسلامي

سلام عليکم؛

احتراما مطابق با ماده 198 آئين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، اينجانب "سيدمهدي موسوي‌نژاد"، نماينده مردم شريف دشتستان، متقاضي تحقيق و تقحص از شرکت ملي نفت ايران در خصوص موارد زير مي‌باشم. خواهشمند است دستورات لازم را مبذول فرماييد.
 
1-سوء مديريت و تدبير در فروش نفت در شرايط تحريم   
 
_ با توجه و وضعيت حساس اقتصادي کشور و وابسته بودن اقتصاد کشور به نفت، شرکت ملي نفت ايران مي‌بايست تدابير مناسب‌تري را جهت فروش نفت اتخاذ مي‌نمود تا به توليد و اقتصاد کشور کمتر لطمه وارد شود و به نظر مي‌رسد شرکت ملي نفت ايران در اين خصوص منفعلانه عمل نموده است.
 
2-کاهش چشمگير فعاليت‌هاي اجرايي و متوقف شدن پيشرفت در پروژه‌هاي فازهاي پارس جنوبي.

_عليرغم حساسيت موجود در اين منطقه انرژي مشترک بين ايران و قطر و تاکيدات فراوان مبني بر عدم توقف عمليات اجرايي فازها متاسفانه مدتي است برخي فازها نيمه تعطيل شده و هيچ‌گونه اقدام قابل ملاحظه‌اي جهت رفع مشکل و تامين قطعات مورد نياز آنان جهت ادامه فعاليت انجام نشده است.
 
اين در حالي است که نقش مديريت در شرايط خاص و غير معمول است که خود را نمايان مي‌سازد که متاسفانه در شرکت ملي نفت براي مديريت چنين مواردي اراده خاصي مشاهده نمي‌شود.
 
3-استفاده از مديران ناکارآمد و ناتوان در اداره امور حوزه نفت کشور
 
_همانگونه که پيش‌تر نيز اشاره شد، متاسفانه اقتصاد کشور تا حدود زيادي وابسته به نفت مي‌باشد، لذا عدم توفق و کارآمدي در اين زمينه موجب تاثير مستقيم و غيرمستقيم در حوزه هاي متعدد ديگر خواهد بود. مع‌الاسف در چند وقت اخير برخي برکناري‌ها و انتصاب‌ها در شرکت ملي نفت ايران کاملا جهت‌دار و غير کارشناسي مي‌نماياند و موجب دلسردي و سرخوردگي نيروهاي متعهد و متخصص شاغل در اين حوزه گرديده است.
 
مضافا برکناري نيروهاي متخصص و موفق بومي در استان بوشهر از بخش‌هاي مختلف نفت موجب اعتراض شديد مردم و مسئولين استان گرديده و به دفعات درخواست پيگيري جدي اين موضوع را نموده‌اند.
 
4-عدم بکارگيري نيروهاي بومي در منطقه ويژه انرژي و اقتصادي پارس جنوبي عليرغم مصوبه قانوني هيئت دولت مبني براشتغال 50% نيروهاي بومي
 
_ يکي از دغدغه‌ها و مطالبات جدي و اصلي مردم و بخصوص جوانان استان بوشهر در چند سال اخير عدم تحقق مصوبه اشتغال پنجاه درصدي نيروهاي بومي در منطقه ويژه انرژي و اقتصادي پارس است.
 
به کرات مشاهده شده است که افرادي با سطح تحصيلات پايين و بدون هيچ تخصصي و جهت مشاغل عادي مانند دفترداري و يا تلفنچي از شهرهاي دور و با هزينه‌هايي از جمله اسکان و پرواز و باحقوق چند ميليوني به عسلويه آورده شده و بکارگيري مي‌شوند و اين در حالي است که جوانان تحصيلکرده و متخصص استان متقاضي کار با کمترين امکانات و کمترين حقوق و مزايا هستند. اين بي‌عدالتي همواره مورد انتقاد شديد مردم و مطالبه جدي آنان از نمايندگان مي‌باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شرکت ، ملی نفت ، پارس جنوبی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار