عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با بيان اينکه ايران نبايد به هيچ وجه در امر مبارزه با شيعه‌ستيزي مماشات کند، گفت: اولين گامي که بايد در جلوگيري از شيعه هراسي برداشت اقدام سياسي ايران با دولت عربستان است که به طور قاطع از آن‌ها بخواهد تا در مراسم حج از فعاليت‌هاي ضد شيعي وهابي‌ها جلوگيري کنند.

"حجت‌الاسلام و‌المسلمين مهدي اميدي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه اسلام‌هراسي در راستاي اقدامات سياسي صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: دولت عربستان براي شکاف بين شيعه و اهل سنت همواره در تلاش است.

وي با بيان اينکه شيعه‌‌هراسي استمرار فعاليت‌هاي خشن است، افزود: در عراق، سوريه و ديگر کشورهاي اسلامي شاهد اقدامات خشني براي شيعه‌ستيزي هستيم و هر کسي به سمت معتقدات شيعي حرکت کند، مورد آماج حملات افراطي‌ها قرار مي‌گيرد.

عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ابراز کرد: خوشبختانه با توجه به اشراف نيروهاي اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران و ورود به فعاليت‌هاي منطقه‌اي اقدامات شيعه‌هراسي در کشورمان بسيار کم‌رنگ است.

حجت‌الاسلام‌ اميدي با تاکيد بر اينکه دولت عربستان با گرايش‌هاي وهابي عمل مي‌کند، تصريح کرد: دولت عربستان قصد دارد تا شيعيان را از اعتقاد شيعي جدا کرده و جمعيت شيعه را کاهش دهد و يا آن‌ها را حذف فيزيکي کند. 

وي با تأکيد بر اينکه اقتدار تام از سوي جمهوري اسلامي ايران لازم است تا در حيطه سياسي با کشور‌هاي عربي اتمام حجت کند، مطرح کرد: ايران نبايد به هيچ وجه در امر مبارزه با شيعه‌ستيزي مماشات کند، چراکه اگر اين روند ادامه يابد طبيعتأ به توهين و تحقير تفکر شيعي منجر خواهد شد.

عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) با بيان اينکه بايد اقداماتي براي مبارزه با شيعه هراسي از سوي مسئولان صورت گيرد، اظهار داشت: اولين گامي که بايد در جلوگيري از شيعه‌هراسي برداشت اقدام سياسي ايران با دولت عربستان است که به طور قاطع از آن‌ها بخواهد تا در مراسم حج از فعاليت‌هاي ضد شيعي وهابي‌ها جلوگيري کنند.

حجت‌الاسلام‌ اميدي با اشاره به اينکه بعثه مقام معظم رهبري وظيفه سنگيني در پاسخ‌گويي به شبهات دارد، اذعان داشت: با توجه به توزيع کتاب‌هاي ضدشيعي در حج توسط وهابي‌ها بايد ميزان توليدات و محصولات فرهنگي مسئولان برگزاري حج در پاسخ به شبهاتي که وهابي‌ها درباره شيعه‌هراسي وارد مي‌کنند، بيشتر از توليدات آن‌ها بوده و بين حجاج توزيع شود.

وي با اشاره به روايت "لا یَنْتَشِرُ الْهُدی الاَّ مِنْ حَیثُ اِنْتَشَرَ الضَّلال؛ یعنی از همان جا که گمراهی انتشار یافته است، باید هدایت انتشار یابد." گفت: هنگامي که تعدادي افراد بر اساس ادعاهاي پوچ و بيهوده وهابي‌ها گمراه مي‌شوند، بايد در مقابله با اقدامات وهابي‌ها از همان مسيري که آن‌ها پيش گرفته‌اند اقدام کنيم.

عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) تصريح کرد: بايد تعداد زيادي از مبلغان قوي که به مسائل و ايده‌هاي وهابيت تسلط دارند، در ايام حج در حد وسيعي حضور يابند تا به شبهات مطرح شده از سوي وهابي‌ها پاسخ دهند. 

حجت‌الاسلام‌ اميدي با بيان اينکه حجاج ايراني در ايام حج شبکه‌هاي ايراني را مي‌بينند، مطرح کرد: صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران بايد به طور فعال با حضور کارشناسان در برنامه‌ها براي پاسخگوي به شبهات تلاش کند.
 
وي  تأکيد کرد: فعاليت يک شبکه مختص پاسخگويي به شبهات شيعه براي حجاج و اطلاع رساني به آن‌ها از مهم‌ترين اقدامات براي مقابله با شيعه‌‌هراسي است.

عضو هيئت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) يادآور شد: روحانيون و مسئولان کاروان‌هاي حج بايد توجيه شده و نسبت به برنامه‌هاي تفرقه‌انگيز وهابي‌ها اشراف داشته باشند و قبل از سفر، حجاج را از اقدامات آن‌ها آگاه کنند.

حجت‌الاسلام‌ اميدي خاطرنشان کرد: تشکيل کانون‌هاي آسيب‌شناسي و مبارزه با اسلام و شيعه‌هراسي لازم است، چراکه اقدامات افراطي‌ها تنها در ايام حج صورت نمي‌گيرد و مداوم با عملکرد ضد شيعي وهابي‌ها مواجه هستيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار