بیش از 2هزار روستای مازندران ازنعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندارن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری بابیان اینکه مازندران دارای 2هزارو979 روستاست گفت: 2هزارو147 روستای بالای 20 خانوار استان با اجرای عملیات آبرسانی شامل 16هزارو583 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع،حفر و تجهیز 520 حلقه چاه،بهسازی 700 دهنه چشمه و احداث 164 هزار متر مکعب مخازن ذخیره از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

برزگر با اشاره به قدمت بیش از 25 سال 70 درصد تاسیسات آبرسانی روستایی افزود:در حال حاضر بیش از 5هزار کیلومتر از تاسیسات خطوط انتقال و شبکه توزیع موجود فرسوده است و برای بازسازی این تاسیسات به حداقل 2هزارو316 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به تخصیص اعتبارات اندک استانی هر ساله بر میزان مشکلات این بخش افزوده می شود.

وی هدر رفت آب شرب را بیش از 30 درصد عنوان کرد و افزود: پارسال 25 میلیون متر مکعب آب تولیدی خریداری شده به دلیل فرسودگی تاسیسات به مرز مصرف نرسید است.

برزگر درخواست کرد تا با پیش بینی اعتبارات لازم در طرحهای ملی و ردیف های اعتباری مناسب در بودجه سال 92 و سالهای آینده به رفع مشکلات آبرسانی موجود و بازسازی تاسیسات فرسوده و در نهایت بهره مندی روستاییان عزیز از آب شرب سالم، توجه ویژه کنند./ز

برچسب ها: آب ، آشامیدنی ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.