رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اولین پرواز زائران مدینه بعد از شنبه 4‌آبان آغاز می شود که اولین پرواز ساعت 7:30 است.

مهندس اوحدی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این باره گفت: در روز شنبه 4 آبان دو پرواز  و یک شنبه 5 پرواز و دوشنبه 9 پرواز خواهیم داشت که هر روز بر تعداد پروازها اضافه شده و آخرین پرواز از مدینه به تبریز در 18 آبان است.

وی در ادامه افزود: امروز 30 مهر تعداد زائران در مکه 42 هزار نفر و در مدینه 9 هزار زائر است که روزانه 7 هزار نفر از تعداد آنان کم می شود و هر روز 4 الی 5 هزار نفر به ایران باز می گردند.


اوحدی به قرار دادهای عمه اشاره کرد و اظهار داشت: در طی جلسه امروز با هواپیمای سعودی مذاکرات حج تمتع 93 و عمره 92-93 آغاز شد و دیشب نیز مذاکراتی با هواپیمای ماهان داشتیم که این قرار دادها تا حداکثر شنبه 4‌آبان بسته و قیمتها مشخص می شود که در صدد هستیم قیمت عمره را 5 درصد کاهش دهیم.


وی خاطر نشان کرد: تأکید ما بر این است که زائران بیش از 5 کیلو بار در داخل هواپیما با خود ببرند و بار حجیم و سنگین نداشته باشند که مجبور نشوند بار آنها را با پرواز بعدی بفرستند که دچار مشکل شوند و تا امروز تنها یک پرواز مشهد که بار زائر زیاد بود مجبور شدند مازاد آن را با هواپیمای باری بفرستند که در این صورت زائران هنگام تحویل بار دچار مشکل می شوند و بار دیر به دست زائر می رسد./ف

برچسب ها: اولین ، پرواز ، مدینه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار