مدیر حوزه‌های علمیه گفت: سبک زندگی امروز جامعه، معجونی از فرهنگ دینی غربی و رسوبات باقی مانده از زمان طاغوت است و با باورهای توحیدی سازگاری ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در همایش سبک زندگی حضرت زهرا(س) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام غدیر، با اشاره به این که مبحث سبک زندگی اسلامی موضوعی نیست که تازه مطرح شده باشد، اظهار داشت: تاکید رهبر فرزانه انقلاب در خصوص سبک زندگی، موجب افزایش توجه نویسندگان و محققان به این موضوع خطیر شد.

وی با بیان این که در گذشته توسط مرحوم کلینی، علامه طباطبایی و شیخ حر عاملی به موضوع سبک زندگی اسلامی پرداخته شده، تصریح کرد: سبک زندگی در منابع دینی به شکل روشنی مطرح شده و اخیرا نیز آیت الله العظمی جوادی آملی این مبحث را در کتابی تحت عنوان «مفاتیح الحیات» در تمام ابعاد مطرح کرده‌اند.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این که آشفتگی و التقاط‌های ناخواسته، از واقعیت‌های جدی زندگی ماست، ابراز داشت: امروز از یک سو تحت تاثیر فرهنگ دینی قرار داریم و از سوی دیگر نمی توانیم تبدیل دنیای امروز به دهکده جهانی را نادیده بگیریم و با حاکم شدن فضای مجازی متاثر از فرهنگ غربی در جامعه شده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: سبک زندگی امروز جامعه، معجونی از فرهنگ دینی، غربی و رسوبات باقی مانده از زمان طاغوت است.

برخی برنامه‌های صدا و سیما متاثر از فرهنگ غربی است

عضو خبرگان رهبری به برنامه های مختلف صداوسیما اشاره کرد و گفت: رسانه ملی در روز عرفه به معرفت شناسی اهل بیت(ع) می‌پردازد، اما در برنامه‌های دیگری شاهد فضای متاثر از فرهنگ غربی هستیم و همین فضاها وارد زندگی ما می‌شود.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه، تبیین سبک زندگی اسلامی را نیاز جامعه امروز دانسته و ابراز داشت: آن چه که اهل بیت(ع) به عنوان اسلام مطرح کرده اند را باید به عنوان اصل در زندگی قرار دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که رفتارهای ما باید میوه و ثمره آموزه های اعتقادی باشد، اظهار داشت: میان اعتقادات و رفتارها نباید فاصله زیادی باشد.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: اکثر ما اعتقادات خوبی داریم، اما سبک زندگی و رفتارها در جامعه با باورهای توحیدی ما سازگاری ندارد.

امام جمعه قم با تاکید بر این که فرهنگ جامعه متشکل از باور، افکار و رفتارها است، ابراز داشت: اگر سبک زندگی صدیقه کبری به عنوان بانوی کامل در جامعه مطرح بود، امروز شاهد رفتارها و باورهای دینی مناسبی بودیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که برخی افراد گوش شنیدن سیره معصومین(ع) را ندارند، اظهار داشت: مسئولیت پذیری، زهد، عبادت و عدم اسراف حضرت زهرا(س) الگوی مناسبی برای جامعه است.

وی با اشاره به این که سبک زندگی امروز ما در نوع رفتار، آداب و رسوم ها، منطبق با اصول اسلامی نیست، تصریح کرد: نمی شود گاهی شعائر اسلامی را پذیرفت و گاهی از آن ها شانه خالی کرد، تداوم این رویکرد با دین داری در تناقض است.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حضرت زهرا(س) از جایگاه رفیع و بلندی از منظر ائمه معصومین(ع) برخودار است، ابراز داشت: حضرت زهرا(س) دختر، همسر، مادر و مجاهده نمونه ای بوده است./س

برچسب ها: قم ، سبک ، زندگی ، باور ، توحیدی ، سازگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.