یک استاد دانشگاه، آمار را آچار فرانسه سایر علوم می داند و معتقد است؛ در صورت نادیده گرفتن این علم همه علوم کاربرد خود را از دست می دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر ابوطالب خدادادی گفت: به جرات می توان گفت که در صورت نادیده گرفتن این علم همه علوم کاربرد خود را از دست خواهند داد، چرا که این علم عملا امکان انجام تحقیقات در سایر علوم را فراهم می کند.

استاد گروه آمار دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه، با بیان اینکه آمار امکان برنامه ریزی در سایر علوم را فراهم می کند، گفت: برآورد های نادرست در یک علم می تواند آن علم را با چالش های جدی مواجه کند.

وی سپس با اشاره به نقش آمار در علوم مختلف خاطرنشان کرد: علم آمار در همه علوم از علوم آزمایشگاهی و پزشکی گرفته تا کشاورزی و علوم اجتماعی و... کاربرد مهم و اساسی دارد .

وی افزود: تکنیک های آماری می توانند در ارتقا خلاقیت و توسعه علوم نقش کاربردی داشته باشند.

خدادادی آمار را آچار فرانسه سایر علوم دانست و گفت: برای انجام کلیه تحقیقات در هر رشته و  زمینه ای بایستی اقدام به نمونه گیری کرد و این کار تنها در سایه علم آمار و اصول و قوانین آن شدنی است.

خدادادی افزود: نتایج تحقیقات و مطالعات آماری قابل تعمیم به جامعه هستند و از این حیث علم آمار از جایگاه و اثرگذاری بالایی برخوردار است./س

 

برچسب ها: آمار ، آچار ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.