دومین موزه زیرآب دنیا در خلیج فارس راه اندازی شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، اسماعیل دلشاد رئيس هيئت جانبازان و معلولان استان فارس گفت: این موزه توسط هيئت جانبازان و معلولان استان فارس در خلیج فارس راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: در این راستا مجوزهای لازم از محیط زیست و دریاداری استان هرمزگان اخذ شده است.

رئيس هيات جانبازان و معلولان استان فارس افزود: در این موزه نمادهایی از شهرهای مختلف ایران از جمله دروازه قرآن شیراز، سی سه پل و... وجود دارد.

دلشاد با بیان اینکه برای راه اندازی این موزه تاکنون 100 میلیون ریال هزینه شده ادامه داد: این موزه شامل بخشهایی از جمله دفاع مقدس، مشاهیر و... است.

وی با اشاره به اینکه نام این موزه، موزه الغدیر خلیج فارس است، گفت: بعد از موزه زیر آب مکزیک این موزه، دومین موزه زیر آب دنیا است که در عمق پنج متری آب قرار دارد.

وی با بیان اینکه بازدید از این موزه توسط قایقهای تندرو انجام می شود، افزود: این موزه مانند پارک زیرآب است و تمام برنامه ریزیها برای ایجاد فضای مناسب انجام شده و تمام امکانات نیز دیده شده است.

دلشاد با اشاره به اینکه در این موزه به صنعت گردشگری نیز توجه زیادی شده، ادامه داد: با راه اندازی این موزه صنعت جدید گردشگری در جزیره قشم دیده می شود.

رئيس هيئت جانبازان و معلولان استان فارس با اشاره به نصب هفت تندیس از مشاهیر کشور در این موزه گفت: در این رابطه تندیس امیرکبیر، زکریای رازی، شهریار، تختی، فردوسی، دکتر حسابی و شهید فهمیده نصب می شود./ب

برچسب ها: موزه ، دنیا ، خلیج ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.