سرپرست فرمانداری سنقروکلیایی از کشف یک غار جدید در روستای ورمقان خبر داد و گفت: به همت انجمن غارنوردی این شهرستان مراحل اولیه شناسایی این غار انجام شده است.


به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛منوچهر پروینی با اشاره به کمک رسانی انجمن غارنوردی، هلال احمر و صنایع دستی و گردشگری گفت: گزارش تکمیلی مراحل اکتشاف و شناسایی این غار به کمیته غارشناسی استان ارسال خواهد شد.


یکی از اعضاء گروه غارنودی سنقروکلیایی نیز گفت: در درون غار تعداد دو دهلیز وجود دارد که یکی از آنها به طول 70 متر و دیگری به طول 60 متر پیمایش شده است.

وحید ولی الهی افزود: با توجه به اینکه بر اثر ورود گل و لای به داخل غار، مسیرهای موجود برای ادامه پیمایش مسدود شده و ادامه پیمایش و شناسایی بیشتر غار منوط به نظر کارشناس زمین شناسی و پاکسازی غار از وجود گل و لای است.

وی گفت:وجود تالارهای بلند، شکاف های عمیق و استالاگمیت های زیبا و فراوان و چکنده های فعال در طول مسیر، این غار را در زمره غارهای زنده قرار داده است.

روستای ورمقان در فاصله 40 کیلومتری شمال سنقر و در دامنه کوه های بدر و پریشان از مناطق بکر گردشگری این شهرستان واقع شده است. ش ک

برچسب ها: کشف ، غار ، جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.