رئیس سازمان محیط زیست گفت: هفت کلان‌شهر کشور دارای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا هستند که این طرح و برنامه‌ها که در گذشته متوقف شده بود در دولت یازدهم با جدیت بیشتری اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست پس از پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های عملی این سازمان در خصوص کاهش آلودگی 7 کلان‌شهر کشور گفت:‌ 7 شهر کشور از جمله تهران به عنوان‌ شهرهای آلوده شناخته شده‌اند و تمام این شهرها نیز دارای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا هستند.  
 
وی افزود: ما هم‌اکنون نیز درصدد احیاء این برنامه‌ها هستیم زیرا در سال‌های گذشته انجام این برنامه‌ها متوقف شده بود و برای شهر تهران نیز هفته آینده اولین جلسه بررسی کاهش آلودگی هوا برگزار می‌شود.  
 
ابتکار ادامه داد: این جلسه با حضور تمام مقامات عالی کشور به منظور بررسی مجدد برنامه‌ها انجام خواهد گرفت تا با جدیت بیشتری از سوی مسئولان مربوطه این طرح‌ها پیگیری و اجرا شوند.  
 
رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه نقش مردم در کاهش آلودگی هوا بسیار مهم است، اظهار داشت: استفاده مردم از حمل و نقل عمومی و کنترل و مدیریت کارخانه‌های صنعتی در کلان‌شهرها از مهمترین اقداماتی است که اگر مردم آن را به خوبی انجام و مدیریت کنند ، می‌تواند سهم به سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.  
 
وی خاطرنشان کرد: تمام وظایف بر عهده مسئولان نیست زیرا مردم باید مشارکت داشته باشند تا کاهش آلودگی هوا به صورت مستمر انجام شود.  

انتهای پیام/

برچسب ها: ابتکار ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار