مجتبی رحماندوست گفت: جشنواره هنر مقاومت همواره نقطه عطفی در تاریخ کشور است و خلق آثار هنری در این راستا رشد و پویایی هنر را ارتقا می بخشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجتبی رحماندوست - نویسنده و شاعر - در گفت و گو با روابط عمومی سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت ،با اشاره به ارائه راهکاری برای بهتر برپا شدن این جشنواره اظهار کرد: می توان در کنار مراکز آموزشی، این هنر را به عنوان رشته اکادمیک و دانشگاهی گسترش داد .
 
وی افزود: بسیاری از هنرمندان مقاومت کسانی هستند که هسته مقاومت در جنگ هشت ساله بوده اند بنابراین به نظر من با ایجاد شرایطی که با حضور مردم همراه باشد و گسترش هنر مقاومت می توان به رشد و تعالی بیشتری در این حوزه دست پیدا کرد.
 
رحماندوست تاکید کرد: انسان چارچوب هایی به نام ارزش های اجتماعی،آزادی اجتماعی و اعتقادات دارد که هرحرکت در مقابل با آن حرکت ضد تکاملی به شمار می رود و هر اقدامی در مقابله با آن مقاومت محسوب می شود.
 
وی همچنین در پایان افزود: هر حرکتی که برای حفظ مبانی اعتقادی ،انسانیت،دفاع از مرزها وچارچوب های اعتقادی،انسانی و کشوری باشد مقاومت است که می تواند در قالب هنر  و ادبیات تجلی پیدا کند.
 
گفتنی است، سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت با ریاست جواد جباری و دبیر کلی حبیب ا... صادقی، آذر ماه امسال به ابتکار بنیاد فرهنگی روایت و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در 12 رشته گوناگون شامل نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: رحماندوست ، جشنواره ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار