استاندار خراسان رضوی گفت: با استفاده از اعتبارات اختصاص یافته به وزارت نیرو در بودجه ی سال آتی، مشکل آب شرب روستاهای استان طی دو سال آینده برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسین فروزان مهر در دیدار با وزیر نیرو که با حضور مجمع نمایندگان استان و تعدادی از مدیران ذیربط همراه بود، با اشاره به اهمیت تامین آب شرب بهداشتی برای عموم شهروندان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر در کشور، وضعیت منابع آبی استان نیز از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست.

وی افزود: برداشت های بی رویه آب و استفاده نادرست از آن، افت شدید سفره های زیرزمینی را به دنبال داشته است که برای برون رفت از این وضعیت اجرای طرح های آب خیزداری و آب خوان داری حائز اهمیت است.

استاندار خراسان رضوی، با بیان این که مصرف آب در بخش صنعت، سه درصد و در بخش خانگی، پنج درصد می باشد گفت: به دلیل استفاده از روش های سنتی آبیاری در بخش کشاورزی، در حال حاضر حدود 92 درصد تقاضا و مصرف آب در این بخش است.

فروزان مهر با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و تلاش جهت کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: استفاده از روش های مکانیزه، آبیاری تحت فشار و قطره ای، تغییر الگوی کشت و توسعه ی کشت های گلخانه ای ما را در دستیابی به این مهم یاری خواهد کرد.

وی احداث تصفیه خانه ها، جمع آوری پس آب و بازچرخانی آب به منظور استفاده ی مجدد از آن در بخش های صنعتی و کشاورزی را از دیگر راهکارهای مدیریت منابع آبی استان برشمرد.

استاندار خراسان رضوی مهار سیلاب ها، روان آب ها و ساماندهی آب های مرزی را از جمله مواردی دانست که بایست با جدیت دنبال شود.

فروزان مهر استفاده ی بهینه از منابع آبی و روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی به عنوان راهبردهای اساسی در حوزه ی مدیریت آب استان به شمار می رود.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد با توجه به پیش بینی اعتبار یک هزار میلیارد تومان برای سال 93 در بودجه ی آب وزارت نیرو مشکل تامین آب شرب برای پنج میلیون روستایی کشور طی دو سال حل شده و سهم قابل توجهی به استان خراسان رضوی اختصاص یابد.


برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.