ارتش پاکستان شامگاه چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای هندی تیراندازی به سوی مناطقی در پاکستان را افزایش داده اند و غیر نظامیان را هدف قرار می دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ این بیانیه ارتش پاکستان ساعاتی پس از آن منتشر شد که هند، پاکستان را به گلوله باران بیش از 30 مکان در امتداد خط کنترل در منطقه کشمیر متهم کرد.

شبکه های تلویزیونی هند به نقل از سوشیلکومار شینده وزیر کشور هند اعلام کردند پاکستان پاسخی مناسب به این حملات دریافت خواهد کرد.

با این حال، پاکستان هند را به نقض آتش بس سال 2003 میلادی متهم کرد.
سخنگوی ارتش پاکستان گفت :« طی دو روز گذشته، نیروهای هندی تجاوزات را افزایش داده و تیراندازی هایی انجام داده اند و مناطقی را که غیر نظامیان در آنها ساکنند هدف قرار دادند ».

این سخنگو در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیت مرزی هند همچنین 27 پاسگاه پاکستانی را در همین منطقه در دو روز گذشته هدف قرار دادند و حدود چهار هزار گلوله خمپاره و 59 هزار گلوله تیربار شلیک کردند.

این سخنگو خاطر نشان کرد :« نیروهای پاکستانی به طور موثری به تیراندازی های نیروهای هندی واکنش نشان داده اند ».

وی افزود طی دو هفته گذشته، گلوله باران نیروهای هندی به کشته شدن دو غیر نظامی و یک نیروی شبه نظامی پاکستانی و زخمی شدن 26 غیر نظامی در خط کنترل منجر شده است.

این جدیدترین رویداد در مجموعه درگیری های فزاینده در امتداد خط کنترل در منطقه کشمیر است. این درگیری ها تنش های دیپلماتیک بین هند و پاکستان را افزایش داده است.

پاکستان و هند سال 2003 میلادی موافقت کردند آتش بس را رعایت کنند، با این حال، نیروهای دو کشور هم اکنون به طور فزاینده ای مواضع یکدیگر را هدف قرار می دهند. دو کشور همچنین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند.

نخست وزیران دو کشور ماه گذشته در نیویورک دیدار و موافقت کردند تنش ها را کاهش دهند. آنها به مقامات نظامی کشور مطبوع خود دستور دادند نشست هایی برگزار کنند و راه هایی را برای اجرای آتش بس اجرا کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار