"مهران احمدي"، "پژمان جمشيدي" و "كيهان ملكي" در مراسم جشنواره شاپرك‌هاي شهر از كودكان كار گفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران جشنواره "شاپرك‌هاي شهر" شب گذشته در مجمع دنياي نور با حضور هنرمندان و ورزشكاران برگزار شد.

ابتدا معارف از اعضاي انجمن حاميان كودكان كار در اين مراسم گفت: كودكان كار ازشان انساني برخوردارند چرا كه در آينده‌اي نه چندان نزديك در جامعه فعال خواهند بود.

وي ادامه داد: سفيرهايي باشيد كه اين كودكان خود را سربار اين جامعه ندانند و كار خواستن درباره كودكان كار را عملي كنيد.
معارف در خصوص برنامه هاي انجمن عنوان كرد: آموزش و سوادآموزي از جمله برنامه‌هاي انجمن است كه در كنار آن برآورده ساختن نياز كودكان كار يكي ديگر از برنامه‌هاي ما محسوب مي‌شود.


در ادامه از "مهران احمدي" دعوت به سخنراني شد كه در مراسم چنين گفت: زمان برگزاري اين برنامه در ذهنم نبود و به خاطر تولد دخترم تمام دغدغه ام سمت  او بود.
اما با توجه به برگزاري چنين برنامه اي لازم دانستم كه حضور پيدا كنم. در اين مراسم نام يكي از كودكان كار "مهران احمدي" بود كه "مهران احمدي" بازيگر سينما و تلويزيون در واكنش به اين اتفاق گفت تنها كاري كه مي‌توانم بكنم اين  است كه دست اين عزيز را بفشارم.

در عرصه هنر 98 درصد هنرمندان از خواستگاه فقر به  اينجا رسيده اند و هنر دردي است كه در پايين شهر بايد دنبالش گشت.
وي در خصوص فعاليت جديد خود اظهار داشت در حال حاضر نقشي را در كار "سهيلي زاده" بازي مي‌كنم كه صاحب كودكان كار است و بعد از پايان هر بازي در اين نقش مثل اين است كه كوه بلا را با خودم مي‌برم.

همچنين كيهان ملكي بازيگر در مقابل اين اتفاق به سكوت اكتفا كرد و گفت براي بزرگان اين اتفاق زشت است و اينكه 3 ميليون بچه قادر به ادامه تحصيل نيستند.

"عليرضا اوليا" ديگر بازيگر عرصه هنر در خصوص كوكان كار عنوان كرد: از مسئولان مي‌خواهم كه نسبت به كودكان كار رسيدگي بيشتري شود تا بتوانيم عنصر كوچكي در خدمت خوبان باشيم.


"پژمان جمشيدي" نيز با حضور در اين مراسم اظهار داشت: خوشحالم كه اينجا حضور دارم و با وجود اينكه عازم كيش بودم به قول خودم به بهاره رهنما عمل كردم و در اين مراسم حاضر شدم.

وي  ادامه داد: دعا مي‌كنم كه با توجه به اينكه در سرزميني زندگي مي كنيم كه روي نفت است شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم.

گفتني است؛ در اين مراسم بعد از كشيدن نقاشي بر روي يك بوم نقاشي‌هاي كودكان كار را با مبلغ دلخواه خود خريداري كردم.

تابلوهاي نقاشي كه توسط هنرمندان نقاشي شده بود براي كمك به كودكان كار مزايده گذاشته شد و مدير انتشرات واله با مبلغ 2 ميليون 500 هزار تومان خريداري كرد.

شايان ذكر است با وجود اينكه مراسم از ساعت 2 آغاز شده بود اما هنرمنداني كه  اسامي انها همچون "رضا كيانيان"،‌ "عادل فردوسي پور"، اعلام شده بود حضور پيدا نكردند و مراسم با حضور چهره هايي چون "رضا بنفشه خواه" و "خسرو احمدي"، "نگار استخر"، "ابوالفضل جليلي"، "حميد نعمت الله"،" تيرداد كيايي"، " فرهاد نجفي"، "رضا گوران"، "فرامرز روشنايي"، "مجيد مشيري"، "شقايق دهقان"، "فريدون محرابي"، "علي‌رام نورايي"، "بهاره رهنما" و"اميرحسين رستمي" برگزار شد./ص

انتهاي پيام
برچسب ها: احمدی ، کودکان ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۲
دمت گرم پژمان . این حرف سنگینی است