نظارت عالی بر فرایند اجرایی شدن سند راهبری پژوهش، فناوری و ساخت مواد شیمیایی پرمصرف، برای بومی سازی تولید مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران محول شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا صمیمی، معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: برای تعیین وظایف و اهمیت اجرایی شدن قراردادهای مربوط به بومی سازی و ساخت مواد شیمیایی بین دانشگاه ها، مراکز فناوری و تولید کنندگان محصول و جلوگیری از موازی کاری و بررسی و اظهارنظر فنی و علمی کارگروهی در این خصوص تشکیل شد.
 
دبیر کارگروه تخصصی نظارت عالی بر اجرایی شدن سند راهبری پژوهش، فناوری و ساخت مواد شیمیایی پرمصرف افزود: به همین منظور دبیرخانه کارگروه نظارت عالی بر اجرایی شدن این سند و پیگیری تمام امور مربوط به ساختار اجرایی هیات نظارت و نحوه عملکرد کارگروه های جانبی، با توجه به اعتبار دانشگاهی و پژوهشی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، در حوزه معاونت توسعه فناوری ایجاد شد.
 
صمیمی اظهار داشت: بر همین اساس اولین نشست کارگروه تخصصی برای نظارت عالی بر اجرای سند راهبری پژوهش، فناوری و ساخت مواد شیمیایی پرمصرف در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد که جمع بندی وظایف این کارگروه پرداخت.

به منظور بومی سازی تولید مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت نفت با قابلیت صادرات و برخوردار از مزیت نسبی اقتصادی و رقابتی با تکیه بر دانش بومی و با توجه به لزوم ایجاد انسجام میان عوامل موثر در شبکه پژوهش و فناوری منجر به محصول دانش بنیان این ماموریت به سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران سپرده شد.
 
گفتنی است، از سوی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، به موجب حکمی از سوی محمد رضا مقدم، معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت، احمد اکبری رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، به سمت رییس کارگروه نظارت عالی بر اجرایی شدن سند راهبری پژوهش، فناوری و ساخت مواد شیمیایی پرمصرف، منصوب شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، پژوهش ، مواد ، شیمیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار