یکی از ائتلاف های طرفدار اخوان المسلمین مصر روز پنجشنبه از طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده خواست روز چهار نوامبر و همزمان با آغاز محاکمه مرسی تظاهرات کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ مرسی که از زمان بازداشت به دست نیروهای امنیتی در تاریخ سوم ژوئیه در محلی ناشناخته نگهداری می شود به همراه 14 نفر دیگر از مقامات دولت سابق به دست داشتن در قتل تظاهرکنندگان برابر کاخ ریاست جمهوری در دسامبر سال 2012 میلادی متهم شده است. 

ائتلاف مخالفان کودتا به رهبری جنبش اخوان المسلمین در بیانیه ای اعلام کرد سازمان دهندگان کودتا قصد دارند با محاکمه مرسی و افراد دیگر، ارائه مردم و انقلاب را بشکنند.

در این بیانیه آمده است‌:ائتلاف مخالفان کودتا از همه مردم آزاد مصر و کشورهای دیگر می خواهد در کنار اراده انقلابیون مخالف کودتا قرار گیرند؛ همه فعالیت ها طبق روال همیشه باید در چارچوب شیوه های مسالمت آمیز باشد.

انتظار می رود محاکمه مرسی زمینه ساز افزایش تنش ها میان مقامات دولت مورد حمایت ارتش و طرفداران مرسی شود که در ماه های اخیر بارها علیه ارتش و ژنرال عبدالفتاح السیسی تظاهرات کرده اند. 

روز شش اکتبر در تظاهرات طرفداران مرسی علیه دولت موقت و درگیری آنها با نیروهای امنیتی دست‌کم 57 نفر کشته شدند که بیشتر آنها به قاهره مربوط می شد. دادستانی مصر، مرسی را به «تشویق طرفداران خود به ارتکاب قتل عمد»در جریان درگیری های پنج دسامبر برابر کاخ ریاست جمهوری متهم کرده اند. مرسی و سایر متهمان در دادگاهی در قاهره محاکمه خواهند شد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار