معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد ایران ابتدا باید "گامهای عینی" برای رفع نگرانی‌های جامعه بین‌المللی از برنامه هسته‌ای خود اتخاذ کند و پس از آن می‌توانیم شاهد کاهش تحریم‌ها علیه تهران باشیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد:  بن رودز، در نشستی در واشنگتن اعلام کرد که آمریکا قصد ندارد قبل از مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌ها را کاهش دهد. 
 
وی در ادامه افزود قبل از اینکه آمریکا بتواند تحریم‌ها را کاهش دهد، ایران باید گام‌هایی عینی" درباره مسأله هسته‌ای اش بردارد. 

رودز در ادامه با اشاره به اینکه کاخ سفید از قانونگذاران می‌خواهد تا در بررسی تحریم‌های جدید پیشرفت مذاکرات را نیز در نظر داشته باشند اعلام کرد که دولت اوباما خواهان انعطاف‌پذیری کنگره برای بررسی درستیابی به توافق است.
 
این مقام ارشد کاخ سفید گفت: همانگونه که درباره ایران گفته‌ایم، اگربتوانیم این موضوع را حل کنیم آنها می‌توانند به جامعه بین‌المللی بپیوندند و فرصت‌های اقتصادی فزاینده‌ای را برای شهروندان‌شان پدید آورند. این وضعیت بهتر از تبدیل شدن به کشوری مانند کره شمالی است.
 
وی در ادامه افزود: باید منتظر ماند و دید که مذاکرات ایرانی‌ها به چه منوالی ادامه پیدا می‌کند اما من فکر می‌کنم که کره شمالی داستانی هشدار دهنده برای کشورهایی است که می‌خواهند به بمب هسته‌ای دست یابند.

وی اعلام کرد: یکی از راه‌های کاهش تحریم‌ها، بازگرداندن اموال بلوکه‌شده ایران است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار