هوشنگ نصیرزاده گفت:در جلسه مجمع پیشنهاد می دهم یک امتیاز کسر شده از تیم ها به علت فحاشی هوادارانشان به آنها بازگردانده شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران کارشناس داوری کشورمان در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت:فوتبال یک پدیده است  و از آنجا که غربی است نحوه اداره آن نیز غربی است و تا ما خودمان را با آن وفق بدهیم طول می کشد.

وی افزود:ما هنوز پیراهن ملی برای ورزشکارانمان تهیه نکردیم و هربار با یک پیراهن به مسابقات می رویم.

نصیرزاده ادامه داد:هیچ کشوری در آسیا کمیته اخلاق ندارد در کشور ما ساز و کار فراهم شده  و در واقع کمیته انضباطی به موارد داخل زمین و کمیته اخلاق به موارد خارج زمین می پردازد.

وی اظهار کرد:در جلسه مجمع روز دوشنبه در خصوص آیین نامه جدید کمیته انضباطی بحث خواهیم کرد.طبق ماده 146 فیفا میتوان قوانینی را با محوریت بر قوانین فیفا تصویب کرد.کسر یک امتیاز طبق قوانین مربوط به تخلفات کادر فنی و بازیکنان است.

وی تاکید کرد:با توجه به اینکه 2 شنبه مجمع داریم آیین نامه جدید کمیته تنضباطی مصوب خواهد شد.ما نمی توانیم بخشی از مسابقات را با یک قانون و بخش دیگر را با قانون جدید ادامه دهیم پس بهتر است تا در خصوص یک امتیاز تجدید نظر شود و پیشنهاد من این است که یک امتیاز کسر شده به باشگاه ها برگردد.اما باید چاره ای هم در خصوص برخورد با تماشگرانی که فحاشی می کنند اندیشیده شود.

حقوق داوران از پول آب معدنی باشگاه ها کمتر است

نصیرزاده عنوان داشت:داوری مجموعه ای است که خلی خوب درک نمی شود.داوران برای هر قضاوت 500 هزار تومان دریافت می کنند که 50 هزار تومان آن نیز بابت مالیات کم می شود.فرض کنید داوری در طول فصل 20 سوت بزند در کل 9 میلیون در آمد دارد که با کم کردن خرج سفرها می شود 6 میلیون تومان.این پول از مبلغ آب معدنی باشگاه ها هم کمتر است.

وی افزود:در لیگی که بازیکنانش 2 میلیارد می گیرند این مبلغ برای داوران واقعا تاسف برانگیز است.این صحبتها به مفهوم توجه دادن به گوشه هایی از واقعیات داوری استداوران ما مهارت کلامی برای دفاع از خودشان را ندارند و سیستم مجموعه نیز فاقد ادبیات است.

وی تصریح کرد:چیدمان داوری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.در برخی دیدارها در کنار فاکتور جوانی به تجربه هم نیاز است.در برنامه های تلویزیونی هر سریالی بخواهند در مورد فوتبال می سازند .

کارشناس داوری کشورمان بیان کرد:سطح توقعات از داوری بالا رفته است و البته ما نیز باید به فکر کمیته داوران باشیم.داوران جوان را تا به برنامه پخش زنده نفرستیم نمی توانیم در مورد عملکردش نظر بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:در خصوص مسئله خلیج فارس نیز با همکاری فدراسیون فوتبال مکاتبات زیادی انجام داده ایم و دبیر کل نیز با دبیر کل فدراسیون تلفنی صحبت کرده است و امیدوارم نتیجه بگیریم.

پايان متن/آق


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.