تیم والیبال کاله آمل در این دوره از مسابقات جام باشگاههای جهان در مرحله مقدماتی با شکست مقابل حریفانش از راهیابی به جمع 4 تیم برتر بازماند.

محمود افشاردوست سرپرست تیم والیبال کاله آمل در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: سطح این دوره از مسابقات بسیار بالا و دارای شرایط خاص خود بود.

وی افزود: بسیاری از تیمهای شرکت کننده از جمله نمایندگان باشگاهی کشورهای برزیل، آرژانتین، روسیه، ژاپن، ایتالیا و بلغارستان با بهره گیری از بازیکنان ملی پوش خود به برزیل آمده بودند.

دبیر کل فدراسیون والیبال در ادامه گفت: تیم کاله آمل به عنوان نمایندده والیبال قاره آسیا و ایران در حالی دراین مسابقات حاضر شده بود که هیچ یک از ملی پوشانش را همراه خود نداشت.

*** 2 ساعت تمرین در حد مسابقات جهانی نیست

افشاردوست افزود: تیم کاله با بازیکنانی به مصاف حریفان جهانی خود رفت که پیش از شروع مسابقات فقط 2 جلسه تمرین یک ساعته در برزیل با یکدیگر داشتند. اگر تیم کاله با نفرات اصلی خود در مسابقات جام باشگاههای جهان شرکت می کرد به طور قطع به جمع 4 تیم برتر راه میافت و یکی از سکوهای این رقابتها را به خود اختصاص می داد.

وی تصریح کرد: تیم کاله آمل به واقع در این مسابقات با همین وضعیت ناهماهنگ و تمرین نکرده هم مقابل حریفان بد بازی نکرد. آنها در برخی مواقع شرایط بهتر بازی کردن را هم داشتند اما با توجه به شرایط خاص تیم نتوانستند نتایج دلخواه را کسب کنند و از راهیابی به جمع برترینها بازماندند.

مربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه یادآور شد: با توجه به آنکه مسابقات برای تیمهای بازمانده از راهیابی به جمع برترینها بازماندند دنبال نشد هنوز نمی دانیم که تیم کاله آمل چه جایگاهی را کسب کرد و منتظر اعلام رنکینگ از سوی فدراسیون جهانی والیبالFIVB هستیم.

*** شرکت نمی کردیم جریمه می شدیم

حال که تیم کاله نتوانست در این مسابقات ننتیجه خوبی را به دست آورد، آیا بهتر نبود از حضور در این مسابقات انصراف میداد؟ افشاردوست در پاسخ به این سوال گفت: به نظر من هیچ اشکالی ندارد که شرکت کردیم و ننتیجه نگرفتیم. یکسری والیبالیستها جوان که پشتوانه والیبال ایران را تشکیل می دهند در این مسابقات حاضر شدند وتجارب بسیار خوبی را به دست آوردند.

وی تصریح کرد: تیم کاله اگر در این مسابقات شرکت نمی کرد مشمول جرایم نقدی از سوی فدراسیون جهانی والیبال می شد و این مساله به اعتبار والیبال ایران لطمه وارد می کرد. به نطر من منفعت شرکت نماینده باشگاهی والیبال ایران در این مسابقات از عدم حضورش بیشتر بود. ما 6،7 والیبالیست جوان در این تیم داشتیم که توانستند در یک تورنمنت جهانی حاضر شوند و در این بازیها تجارب خوب و حرفه ای رابه دست آورند.

*** تغییر زمان مسابقات پیشنهاد بدی نیست

فدراسیون والیبال می توانست پیش از حضور تیم کاله آمل در مسابقات جام باشگاههای آسیا رایزنیهای خود را برای تغییر زمان برگزاری این مسابقات همانند رقابتهای جام باشگاههای آسیا با فدراسیون جهانی والیبال FIVB انجام دهد. دبیر کل فدراسیون والیبال در این خصوص اظهارداشت: تغییر زمان یک رویداد به این گونه نیست که فقط ما در خواست بدهیم. البته پیشنهاد بدی هم نیست میتوان پس از بررسی تمامی جوانب در این خصوص اگر همین زمان برای برگزاری مسابقات جام باشگاههای جهان در سنوات آینده هم ادامه پیدا کرد اقدامات لازم را انجام دهیم.

افشاردوست تصریح کرد: باید بگویم که مسئولان فدراسیون جهانی از سال گذشته زمان برگزاری این دوره از مسابقات جام باشگاههای جهان اعلام کرده بود. البته قرار بود این مسابقات اردیبهشت ماه امسال برگزار شود که بنا به دلایلی زمان اجرای آن دستخوش تغییراتی شد. هنوز نمی دانیم مسابقات سال آینده هم مهرماه برگزار میشود یا خیر... در صورتی که همان زمان قبلی برگزار شود نماینده ایران هم برای حضوری قدرتمند مشکلی نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار