امروز اغلب استانهای مصر شاهد برپایی راهپیمایی علیه کودتای نظامی بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره: این راهپیمایی ها به درخواست ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت صورت گرفت. صدها نفر از هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در منطقه الجیزه و شهر النصر به درخواست ائتلاف ملی موسوم به حمایت از مشروعیت تظاهرات کردند. در این تظاهرات راهپیمایان شعارهایی علیه آنچه که کودتای نظامی نامیده می شد ، سر دادند. همچنین تظاهراتی در اطراف کاخ القبه برگزار شد که به دنبال آن نیروهای امنیتی و ارتش مصر برای جلوگیری از تحصن تظاهر کنندگان در میدان های التحریر و قصر الاتحادیه و رابعه العدویه در این مناطق مستقر شدند.در استان جیزه مصر نمازگزاران مصری بعد از نماز جمعه در مسیرهای مختلفی دست به راهپیمایی زدند. این راهپیمایی ها با عنوان "مقاومت سوئز راه ما برای رسیدن به قدس است" انجام شد.

راهپیمایان شعارهایی در مخالفت با کودتای نظامی سر دادند و خواهان سرنگونی حکومت کودتاچیان شدند. راهپیمایان همچنین خواهان بازگشت مشروعیت و آزادسازی زندانیان شدند. نیروهای ارتش و پلیس از صبح امروز به صورت گسترده ای در برخی از خیابانهای استان جیزه مستقر شده بودند و ورودیهای میدان النهضه را بسته بودند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، اراذل و اوباش به راهپیمایانی که از مسجد خاتم المرسلین منطقه العمرانیه جیزه به راه افتاده بودند حمله کردند و به سوی آنها بمب آتش زا پرتاب کردند که بر اثر آن تعدادی از راهپیمایان زخمی شدند.

در محله المطریه قاهره نیز علیه کودتای نظامی راهپیمایی صورت گرفت و راهپیمایان با سر دادن شعارهایی خواهان سرنگونی آنچه آن را دولت نظامی می خواندند شدند. راهپیمایان محله المطریه همچنین خواهان بازگشت مشروعیت شدند.

همچنین در شهر المنوفیه نمازگزاران بعد از نماز جمعه علیه کودتای نظامی راهپیمایی کردند و با سر دادن شعارهایی خواهان بازگشت مشروعیت و سرنگونی دولت نظامی شدند. آنها همچنین خواهان آزادسازی تمامی بازداشت شدگان شدند. راهپیمایان همچنین پیگرد کسانی شدند که در قضیه بر هم زدند تجمع های میدانهای رابعه العدویه و النهضه در کشتار تجمع کنندگان نقش داشتند.

شماری از مردم استان الاسماعلیه نیز در پاسخ به دعوت ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت دست به راهپیمایی زدند. پس از برگزاری نماز جمعه راهپیمایی های متعددی شهر الاسماعلیه صورت گرفت. راهپیمایان شهر الاسماعلیه نیز خواهان سرنگونی دولت کودتا و بازگشت مشروعیت شدند.
برچسب ها: تظاهرات ، کودتا ، مصر ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار