مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی گفت: حدود 10 هزار دانش‌آموز عشایر در استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، خسرو حسنی امروز اظهار داشت: تعلیم و تربیت فرآیندی است که باید در کنار یادگیری، دانش و قدرت تفکر فرد را رشد داده و سبب تسلط او بر محیط زندگی شود.

وی با بیان این‌که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان عشایر نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیریم، ادامه داد: در خراسان جنوبی حدود 10 هزار دانش‌آموز عشایر مشغول تحصیل هستند.

ساخت مدارس جدید توسط اداره کل نوسازی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی از پراکندگی مدارس عشایری در 10 شهرستان استان خبر داد و افزود: این دانش‌آموزان در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، زیرکوه، قاینات، سرایان، فردوس، خوسف، سه قلعه و منطقه دستگردان طبس تحصیل می‌کنند.

حسنی با بیان این‌که مدارس عشایری در حوزه آموزش و پرورش استان است، گفت: ساخت مدارس جدید نیز در حوزه اداره کل نوسازی مدارس استان است.

وی با اشاره به مدارس جدید ساخته شده برای دانش‌آموزان عشایر در استان تصریح کرد: مدرسه عشایری در منطقه چاپاشا و دبیرستان دخترانه طبس مسینا از جمله مدارس نوساز است.

وجود 750 معلم در مدارس عشایری خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی با بیان این‌که 252 مدرسه عشایری در استان وجود دارد، اظهار داشت: تعداد 750 معلم در این مدارس به تدریس علم اشتغال دارند.

حسنی با بیان این‌که دانش‌آموزان عشایر استان در سه مقطع تحصیلی در حال ادامه تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین دانش‌آموزان و مدرسه عشایری در شهرستان‌های نهبندان و درمیان وجود دارد./ج1

برچسب ها: عشایر ، مدارس ، تدریس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.