نماينده كميته دانشجويي ستاد برگزاري 13 آبان گفت: حضور ما در لانه جاسوسي آمريكا به معناي همگام سازي با دانشجويان انقلابي است تا آرمانهاي انقلاب اسلامي تا ابد بيدار بماند و بايد به گوش جهانيان برسانيم كه در اين مسير به هيچ وجه عقب نشيني نخواهيم كرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست خبری در لانه جاسوسی سفارت سابق آمریکا با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.
 
"محمدجواد خضرایی"به كتاب خاطرات فرودست كه در دربار شاه خدمت مي‌كرد، اشاره و بيان كرد: سابقه بی‌اعتمادی به آمریکا از گذشته  تا به امروز برای تمام جهانيان روشن و شفاف است.
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری 13 آبان خاطر نشان كرد: حضور ما در لانه جاسوسي آمريكا به معناي همگام سازي با دانشجويان انقلابي است تا آرمانهاي انقلاب اسلامي تا ابد بيدار بماند و بايد به گوش جهانيان برسانيم كه در اين مسير به هيچ وجه عقب نشيني نخواهيم كرد.

خضرایی با بیان اینکه امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند تاکید کرد: از دیدگاه امام راحل انقلاب اول مبارزه با استکبار داخلی بوده و انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی مبارزه با استکبار جهانی بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه هویت و ذات انقلاب اسلامی استکبارستیزی است اظهار داشت: استکبارستیزی از شاخص‌های مهم انقلاب اسلامی است که اگر این مهم را از درخت باور انقلاب کم کنیم گویی ریشه درخت را از آن گرفته‌ایم.
 
کمیته دانشجویی ستاد برگزاری 13 آبان با بیان اینکه استکبار در رژیم صهیونیستی و ایالات آمریکا نهادینه است گفت: تا زمانی که غرب به ویژه آمریکا از خوی استکباری خود دست برندارند ما نیز شعار مرگ بر آمریکا را کنار نخواهیم گذاشت.
 
خضرایی اذعان داشت: با روی کار آمدن دولت جدید و سفر رئیس‌جمهور با هیات همراه با نیویورک و همچنین مذاکره ایران با 5+1، 13 آبان امسال از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و با شکوه بیشتری برگذار خواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به بیانیه‌ای که از سوی ستاد برگزاری مراسم 13 آبان ابلاغ شد از 4 تا 13 آبان دهه برائت از استکبار نامگذاری شده و در این دهه هر روز  را براساس خوی‌های استکباری آمریکا نامگذاری کرده‌ایم.
 
نماينده کميته دانشجويي ستاد برگزاري سيزده آبان شنبه 4 آبان را به نام آمریکا استکبار و خود برتر بینی معرفی کرد و گفت: با توجه به خوی استکباری آمریکا و خود برتر بینی این کشور در جهان برای منافع خویش این روز را چنین نامگذاری کردیم.
 
خضرایی نام روزهای دیگر در دهه برائت از استکبار چنین اعلام کرد:

5 آبان، به نام آمریکا فریبنده و غیر  قابل اعتماد
6 آبان، آمریکا تفرقه انگیزی و فرقه اندازی  
7 آبان، آمریکا شرارت و جنگ افروزی
8 آبان، آمریکا سلطه‌گری و نفی استقلال ملت‌ها
9 آبان آمریکا ترویج و اشاعه فساد با توجه به فرمایشات رهبری که فرمودند امروزه دشمن با جنگ نرم به مقابله با ایران می‌پردازد. نامگذاری شد
10 آبان آمریکا سرمایه داری و غارت جهانی
11 آبان، آمریکا رسانه و تعمیق آگاهی
12 آبان، آمریکا و سیطره جهانی صهیونیست
13 آبان که روز تسخیر لانه جاسوسی است توسط دانشجویان انقلاب بوده به نام آمریکا تقابل مادی با فرهنگ توحیدی
 
وی با بیان اینکه مردم ایران خاطره خوشی از آمریکا ندارند مطرح کرد: جنایات آمریکا کاملا برای همه پیش از انقلاب مردم ایران مشهود است و اکنون نیز آمریکا با توطئه‌های جدید از اقدامات بی‌شرمانه خود دست برنداشته است.
 
نماينده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری 13 آبان با اشاره به اقدامات آمریکا در مقابله با ایران پرداخت و گفت: امروزه آمریکا پس از تلاش‌های بی‌نتیجه خود در دوران انقلاب به تحریم‌های یک‌جانبه بی‌منطق و روی آورده است
 
وی افزود: در سال‌های اخیر فتنه 78 و 88 که موجب اختشاش در دوره کوتاهی در کشور ما شد برنامه‌ریزی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بود که خود را پشت پرده این فتنه‌ها پنهان کرده بودند.
 
خضرایی با بیان اینکه آمریکا در مذاکرات با دروغ حاضر شد اظهار داشت: اگر دست مذاکره بین آمریکا و ایران مطرح است  پس چرا آمریکا گزینه نظامی را هنوز روی بررسی کرده و این گزینه بر چه اساسی است؟
 
نماينده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری 13 آبان با بیان اینکه مذاکره و ارتباط با هم متفاوت‌اند اظهار داشت: همانطور که در گذشته با دشمن مذاکره می‌کردیم اکنون نیز به مذاکره می‌پردازیم اما با آنها ارتباط نخواهیم گرفت.
 
وی با اشاره به حسن نیت ایران در مذاکرات مختلف گفت: در مذاکرات افغانستان با آمریکا که ایران نیز در آن حضور داشت کشور ما حسن نیت خود را ثابت کرد اما بوش از ایران به عنوان عامل شرارت نام برد.
 
خضرایی با بیان اینکه مذاکره با رقیب و دشمن دو امر کاملا متفاوت است تصریح کرد: کسانی که خواب مصالحه با استکبار را در سر دارند این خواب را به گور خواهند برد.
 
نماينده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری 13 آبان تاکید کرد: انقلاب‌های منطقه برگرفته از انقلاب اسلامی ایران بوده است.
 
وی ثمرات 13 آبان را چنین بیان کرد: یکی از ثمراتی که انقلاب 13 آبان  داشت این بود که اشتباهات انقلاب مصر در انقلاب اسلامی ایران اتفاق نیفتاد.

خضرایی با تاکید براینکه اکنون در مسئله انرژی هسته‌ای در حال پیشرفت هستیم بیان کرد: امروزه در تمامی امور کشور و در زیرساخت‌ها آماده‌ایم در صورتی که در زمان طاغوت زیرساخت‌های آماده نداشتیم.  
 
وی تاکید کرد: انسجام و وحدت مردم مهمترین مولفه و استراتژی برای نظام محسوب می‌شود.
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان مردم ایران را از بهترین مردمان جهان خواند و تصریح کرد: راهپیمایی‌های مردم ایران که مصداق حمایت آن‌ها از نظام است جز نمونه‌ها در جهان به شمار می‌آید.
 
خضرایی با اشاره به نکاتی درباره سیزده آبان گفت: مردم و دانشجویان تا زمانی که دولت حافظ حقوق ملت باشد و در مسیر خدمت و انقلاب قدم بردارد حامی و پشتیبان دولت خواهند بود.
 
وی با بیان این که مذاکره با ارتباط را باید از یکدیگر تمیز داد اضافه کرد: تا زمانی که آمریکا جزو دسته‌ مستکبرین و حامی صهیونیست است قصد ارتباط نداشته و فقط با آن‌ها به مذاکره می‌پردازیم.
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان با بیان این که دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به طرف مقابل استفاده می‌کند اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم خود را جدا از مردم نداد و مواضع را با مردم به طور صریح در میان بگذارد چرا که در نهایت مردم تصمیم گیرنده بوده و مذاکرات را هدایت می‌کنند.  
 
خضرایی به بیان خواسته‌های دانشجویان از دولت پرداخت و گفت: از دولت می‌خواهیم تا از فرصت‌های علمی و پژوهشی غفلت نکرده و به پیگیری آن بپردازد هر چند تا به حال شاهد بی مهری دولت به دانشگاهیان بوده‌ایم.  
 
وی با تاکید بر شاخص‌های مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دولت باید برای مطالبه رهبری در اقتصاد مقاومتی و جهاد علمی برنامه ریزی‌های روشنی را ترسیم کند.
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان با بیان این که تکیه بر مسائل خارجی در حل مسائل داخلی تاثیر چندانی ندارد اذعان داشت: در برنامه ریزی مسائل کشور باید اولویت بندی کنیم و ظرفیت‌های داخلی را در درجه اول بررسی کرده سپس با در نظر گرفتن عزت و حکمت کشور به حل مسائل خارجی بپردازیم.
 
خضرایی با اشاره به این که کمیته دانشجویی برای دهه برائت از استکبار برنامه ریزی کرده اهداف این گونه بیان داشت: گرامی داشت یاد و خاطره انقلاب دانشجویی یکی از مهمترین اهداف است.
 
وی افزود: دومین هدفی که کمیته دانشجویی در دهه برائت از استکبار در نظر دارد ایجاد بستر برای ظرفیت فرهنگ استکبارستیزی بوده که این مهم از ذهن مردم پاک نشود.  
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان اضافه کرد: رسانه‌های خارجی نمی‌گذارند روحیه انقلابی مردم به مردم جهان مخابره شده و انعکاس پیدا کند که هدف ما روشنگری برای عموم جهان با انعکاس روحیه انقلابی مردم است.  
 
خضرايی هدف دیگر کمیته دانشجویی در دهه برائت از استکبار را تشکیل ستاد هماهنگی میان تشکل‌های دانشجویی بیان کرد.
 
وی برنامه‌های 13 آبان را به دو دسته برنامه‌های متمرکز ستادی و فرادانشگاهی تقسیم کرد و به تبیین برنامه‌های یوم الله 13 آبان پرداخت.  
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان صدور بیانیه‌ای در روز 13 آبان را یکی از برنامه‌های مهم این روز بیان کرد.
 
وی افزود: راهپیمایی و تجمع دسته‌های عزاداری دانشجویی از دانشگاه امیرکبیر به سمت لانه جاسوسی یکی دیگر از برنامه‌های یوم الله 13 آبان می‌باشد که شعارها و پلاکاردهایی برای حضور در این تجمع در نظر گرفته شده است.  
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان اظهار داشت: نمایشگاه ساختمان 13 آبان یا همان لانه جاسوسی قدیم آمریکا است برپا خواهد بود و درب این نمایشگاه تا مدتی برای بازدید عموم دانشجویان و دانشجویان و دانش آموزان با همراهی راوی باز خواهد بود.  
 
خزراعی گفت: یکی از سخنران روز 13 آبان رجایی فر از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی خواهد بود.  
 
وی افزود: همایش فاتحان لاله که 20 تن از دانشجویانی هستند که مبادرت به تسخیر لانه جاسوسی داشته‌اند می‌باشد که در این همایش به بازگویی خاطره خود خواهند پرداخت.  
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان با اشاره به این که برخی از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی از شهدای انقلاب اسلامی هستند گفت: شهید مهدی رجب بیگی، شهید محسن رضوانی، شهید حسین علم الهدی، شهید علی صبوری، شهید علیرضا هادی پور و.... از دانشجویانی بودند که در تسخیر لانه جاسوسی نقش بسزایی داشته و جزو افتخارات به حساب می آیند.  
 
خضرايی شرکت کنندگان در مراسم یوم الله 13 آبان را مطرح کرد: عزیز جعفری فرمانده سپاه، ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، روح الله امینی، واعظ زاده، سید عباس نبوی، یزدان فر، نادری استاد دانشگاه و میرباقری کارگردان در مراسم بزرگداشت یوم الله 13 آبان حضور خواهند داشت.  
 
وی برنامه‌های فرادانشگاهی 13 آبان را این گونه بیان کرد: میزگرد  تشکل‌های دانشجویی درباره 13 آبان و صدور بیانیه مشترک برای این روز یکی از اقدامات دانشجویان خواهد بود.  
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان افزود: ستاد برگزاری مراسم 13 آبان برای کودکان در سطح سفارت سابق آمریکا برنامه‌هایی را در نظر دارد که صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای پوشش این برنامه‌ها یاری خواهند نمود.  
 
خضرايی اضافه کرد: نشریاتی برای مردم طراحی شده که در دهه برائت از استکبار بین آن‌ها توزیع می‌شود.
 
وی با بیان این که پوستر و اینفوگراف‌هایی برای 13 آبان تهیه شده است اظهار داشت: برای اطلاع رسانی از برنامه‌های یوم الله 13 آبان و اهداف و معرفی دهه برائت از استکبار پوسترها در سطح شهر نصب خواهند شد.  
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان جلسات دانشجویی، کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد فکری در دانشگاه‌ها را یکی  از اقدامات ستاد برگزاری مراسم 13 آبان مطرح کرد و اظهار داشت: جلسات پرسش و پاسخ و نقد با حضور مسئولین و هم چنین نشست‌های تخصصی و تبینی برای دانشجویان با حضور اساتید برگزار می‌شود.  
 
وی بیان کرد: صد فیلم برای شناخت آمریکا و استکبار به همراه نقد به مرور زمان برای روشنگری و بالا بردن سطح آگاهی دانشجویان پخش خواهد شد.  
 
وی با اشاره به این که اخیرا اقدامات جدیدی در خاطره سازی از امام خمینی(ره) در جریان است تاکید کرد: امام خمینی(ره) برای ما خط قرمز محسوب می‌شود و آن چه برای ما مورد قبول است ثمره دست خط و صدای ایشان بوده که خودشان در وصیت نامه‌شان به آن اشاره داشته‌اند.  
 
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم سیزده آبان با تاکید براینکه در مقابل هرگونه تحریف درباره امام ایستادگی می‌کنیم تصریح کرد: پیگیری دانشجویان در قبال تحریف خاطرات امام جناحی نیست.
 
وی با تاکید براین که موسسه ترسیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در مقابله با تحریف اندیشه‌های امام کوتاهی کرده است تاکید کرد: موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل باید با استناد با سخنان و تالیفات امام خمینی(ره) خاطره ایشان را به درستی تبیین کنند.
 
خضرايی ابراز داشت: دانشجویان نقص و کوتاهی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) را پوشش داده و خط امام راحل که در صحیفه ایشان متبلور شده به درستی تبین خواهند کرد.  
 
وی خاطر نشان کرد:به تازگی دبیرخانه اندیشه امام خمینی(ره) توسط دانشجویان تشکیل شده است که به تبیین اندیشه‌های امام راحل می‌پردازد و خط امام را به درستی برای دانشجویان مطرح می‌کند.  


 انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار