با توجه به سوابق ارزنده دکتر فرجی‌دانا در دانشگاه و آموزش عالی امید با انتصاب ایشان به عنوان وزیر علوم تحقیقات و فناوری استقلال دانشگاه‌ها تثبیت جایگاه هیت امنا در سیاست گذاری‌های آموزشی پژوهشی و اداری دانشگاه‌ها تقویت و نوسازی نهادهای مدنی و تشکل‌های دانشگاهی با هدف مشارکت موثر دانشگاهیان در ارتقای دانش و توسعه کشور، پیوند میان دانشگاه و جامعه، توسعه همکاری‌های علمی بین المللی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری معتبر جهان و ایجاد تناسب بین آموزش دانشگاه‌ها با نیاز کشور که از خواسته‌های جامعه فرهیخته دانشگاهی می‌باشد به شکل کامل در دانشگاه‌ها و آموزش عالی اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، 510 نفر از اساتيد دانشگاه پيام نور در حمايت از فرجي دانا در پست پيشنهادي وزارت علوم نامه‌اي را منتشر كرده‌اند.

متن اين نامه به شرح ذيل است:

باسمه تعالی

اعلام حمایت جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور از رضا فرجی دانا
 
دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در رشد و توسعه عرصه‌های مختلف جامعه نقش اساسی و بنیادی دارند، لازم است با ایجاد فضای علمی در دانشگاه‌ها برنامه ریزی های لازم برای رشد آموزش، پژوهش علم و فناوری خلاقیت و نوآوری در جهت توسعه همه جانبه کشور انجام شود.
 
حضور وزیری شاسته مدبر قانون گرا باتجربه و متخصص در راس وزارت علوم تحقیقات و فناوری یکی از اساسی ترین گام‌ها در تحقق این خواسته‌ها می‌باشد.
 
رضا فرجی دانا شخصیتی مومن متدین و شایسته است که حضور ایشان در وزارت علوم  تحقیقات و فناوری زمینه برای تدبیر و خردورزی در نظام برنامه‌ریزی علمی و آموزشی فراهم خواهد کرد و موجب توقیت نقش این وزارت‌خانه به عنوان نهاد بالادستی در هماهنگی سیاست گذاری‌های علمی ارزش یابی و ناظر بر عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور خواهد شد.

با توجه به سوابق ارزنده دکتر فرجی دانا در دانشگاه و آموزش عالی امید با انتصاب ایشان به عنوان وزیر علوم تحقیقات و فناوری استقلال دانشگاه‌ها تثبیت جایگاه هایت امنا در سیاست گذاری‌های آموزشی پژوهشی و اداری دانشگاه‌ها تقویت و نوسازی نهادهای مدنی و تشکل‌های دانشگاهی با هدف مشارکت موثر دانشگاهیان در ارتقای دانش و توسعه کشور، پیوند میان دانشگاه و جامعه، توسعه همکاری‌های علمی بین المللی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری معتبر جهان و ایجاد تناسب بین آموزش دانشگاه‌ها با نیاز کشور که از خواسته‌های جامعه فرهیخته دانشگاهی می‌باشد به شکل کامل در دانشگاه‌ها و آموزش عالی اجرایی شود.
 
بدین وسیله امضا کنندگان اين نامه جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌‌نور، حمایت قاطع خود را از جناب آقای دکتر رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام می‌نماییم  و ایمان داریم حضور ایشان در راس این وزارتخانه موجب گسترش فضای علمی در دانشگاه‌ها می‌شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رشد آموزش، پژوهش، علم و فناوری، خلاقیت و نوآوری در جهت توسعه همه جانبه کشور انجام خواهد شد.

گفتني‌است، اسامي امضا كنندگان در باشگاه خبرنگاران موجود است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار