مراسم رونمایی از تنديس دکتر محمد قریب، پدر طب اطفال، امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیر بهداشت و جمعی از اساتید حوزه پزشکی در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ تاکنون چهار سردیس دانشمندان مختلف مورد رونمایی و در محل بوستان دانشمندان نصب شده است و قرار است 70 سردیس از کشورهای مختلف دنیا در این بوستان نصب شود.

دکتر محمد قریب در سال 1288 در تهران متولد شد. وی از اولین پزشکان متخصص طب اطفال ایران و بنیان‌گذار طب نوین اطفال و از بنیان‌گذاران بیمارستان مرکز طبی کودکان بود. دکتر قریب در سال 1306 برای تحصیلات تکمیلی به فرانسه رفت و در سال 1317 پس از اتمام تحصیلات به ایران بازگشت و به عنوان استاد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران مشغول به کار شد. اندکی بعد دانشکده طب اطفال دانشگاه تهران را راه‌اندازی و تا آخر حیات خود به عنوان رییس این دانشکده فعالیت کرد.

تاسیس بیمارستان مرکز طبی کودکان به همراه دکتر حسن اهری به عنوان اولین بیمارستان تخصصی کودکان یکی از مهمترین اقدامات ایشان به شمار می‌آید.

پدر طب اطفال ایران لقبی است که به پاس خدمات ارزنده‌ای که استاد قریب در راستای ارتقاء سلامت کودکان و ابداع روش‌های نوین درمان داشت به وی اعطا شده است. دکتر قریب همچنین به پاس خدمات چشمگیر علمی به دریافت نشان دانش از دانشگاه تهران و نشان درجه اول فرهنگ از وزارت آموزش و پرورش و نشان عالی لژون دونور از دولت فرانسه نائل شد./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.