مهندسان فروش بايد توانائي شناخت و تجزيه و تحليل عوامل مؤثر بر بازار املاک و مستغلات را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،صادق مفيدي مدير عامل شرکت سازه فرآيند آرين با تاکيد بر نقش مهندس فروش در بخش املاک و مستغلات گفت: بدون آشنائي با اين علم و عدم بکارگيري فنون مهندسي فروش امکان موفقيت و استمرار فعاليت آنها تقريباً غير ممکن مي باشد.
 
وي افزود: با ورود فناوريهاي جديد در توليد محصولات و خدمات و تنوع سلايق مصرف کنندگان، نقش مهندسي فروش روز به روز بيشتر شده است.
 
مدير عامل شرکت سازه فرآيند آرين تصريح کرد: يک مهندسي فروش در بخش املاک و مستغلات علاوه بر اشراف فني نسبت به مباحث عمومي ساختمان و ساخت و ساز بايد از مهارت هاي عام فروش برخوردار باشد.
 
وي بر توانائي تجزيه و تحليل بازار، عمليات رقبا و تجزيه و تحليل روندهاي فروش آينده املاک و مستغلات از سوي مهندسان فروش تاکيد کرد و افزود: مهندسان فروش بايد توانائي شناخت و تجزيه و تحليل عوامل مؤثر بر بازار املاک و مستغلات را داشته باشد و بتواند تأثير اين عوامل را در عرضه و تقاضا و نحوه قيمت گذاري محصولات در اين بخش منظور نمايد.
 
وي ادامه داد:يک مهندس فروش در بخش املاک و مستغلات علاوه بر تسلط به فنون بازاريابي، مي-بايست از علوم و فنون ديگر از جمله کامپيوتر، آمار و پردازش اطلاعات و رفتار شناسي شناخت کافي داشته باشد.
 
مفيدي ضمن بيان اينکه مهندسان فروش بايد داراي تحصيلات آکادميک در رشته مرتبط با ساختمان باشند، گفت: مهندس فروش هميشه خود را مي بايست نسبت به آخرين وضعيت و مشخصه هاي فني مباحث ساختمان و فناوريهاي جديد در اين بخش به روز نگه دارد و با آموزش هاي مستمر و فراگير، يادگيري را در سرلوحه کارهاي خود قرار دهد.
 
او در عين حال درک صحيح و درست از مشخصات فني املاک و مستغلات مورد عرضه به منظور ارزيابي با ساير املاک مشابه و اتخاذ بهترين و مناسبترين تصميم، را از ديگر مشخصه هاي مهندسان فروش عنوان کرد و گفت: يک مهندس فروش بايد با چگونگي سنجش رضايت مشتريان (CRM) و تجزيه و تحليل داده ها در اين بخش تسلط کامل داشته باشد و رفتار مشتريان املاک و مستغلات را رصد کند.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: مسکن ، فروش ، املاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار