اهواز/

اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه های كارون موجب نابودی كارون می شود

كاهش آب رودخانه كارون در كنار بالا بودن آب هاي زير زميني موجب مي شود كارون در مسير خود به زه كش تبديل شده و ورود آب شور به اين رودخانه، كارون را به شورابه تبديل خواهد كرد. كارون شاهرگ حياتي كشور و نماد شكل گيري تمدن هاي ايران و بين النهرين است و انتقال آب از سرشاخه هاي كارون موجب نابودي كارون خواهد شد، به واسطه سدسازي هاي انجام شده بر روي رودخانه كارون هرگونه تغيير در دبي رودخانه كارون مي تواند براي خوزستان مشكل ساز شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مدير كل حفاظت محيط زيست خوزستان اظهار داشت:كارون شاهرگ حياتي كشور و نماد شكل گيري تمدن هاي ايران و بين النهرين است و انتقال آب از سرشاخه هاي كارون موجب نابودي كارون خواهد شد.
 
احمد رضا لاهيجان زاده درحاشيه مراسم زنجيره انساني در حمايت از رودخانه كارون دراهواز افزود: به واسطه سدسازي هاي انجام شده بر روي رودخانه كارون هرگونه تغيير در دبي رودخانه كارون مي تواند براي خوزستان مشكل ساز شود.
وي بيان داشت:خوزستان قطب كشاورزي،توليد برق،انرژي ،نفت و پتروشيمي است و تغيير در ميزان آب رودخانه كارون مي تواند باعث ايجاد مشكل در فعاليت هر كدام از اين صنعت ها شود.
مدير كل محيط زيست خوزستان افزود:كاهش آب رودخانه كارون در كنار بالا بودن آب هاي زير زميني موجب مي شود كارون در مسير خود به زه كش تبديل شده و ورود آب شور به اين رودخانه، كارون را به شورابه تبديل خواهد كرد.
لاهيجان زاده اظهار داشت: همين امر موجب خواهد شد خاك حاصلخيز خوزستان در كوتاهترين زمان به بيابان تبديل شود.
وي افزود: از بين رفتن نخل هاي خرمشهر و آبادان و تامين آب شرب مردم استان در خوزستان از ديگر آسيب هايي است كه با انتقال آب از سرشاخه هاي كارون حاصل استان خوزستان خواهد شد .
مدير كل محيط زيست خوزستان بيان داشت:همچنين با كاهش آب رودخانه كارون اين رودخانه قدرت خود پالايي خود را از دست خواهد داد و ديگر نمي توان از آب اين رودخانه استفاده كرد.
گفتني است جمعي از مردم اهواز پنج شنبه شب بامشاركت برخي نمايندگان مردم اين شهر درمجلس شوراي اسلامي و مديران محلي تجمع اعتراض آميزي تحت عنوان رنجيره انساني درحمايت از كارون دراعتراض به بحث انتقال آب ازسرشاخه هاي كارون به استان هاي ديگر درساحل رودخانه كارون اهواز برگزاركردند. /س
برچسب ها: انتقال ، کارون ، نابودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حامی کارون
۱۲:۳۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۲
تو رو خدا دست از سر کارون بردارید. ما خوزستانیا تنها دلخوشیمون به کارونه، هر وقت از کنارش رد میشم و می بینم این همه سطحش پایین اومده دلم به درد میاد چه برسه به اینکه با تصمیم گیری های نادرست بخوان باعث نابودی کارون بشن. آبا واقعا انصافا که با نابودی یک استان یه استان دیگه رو احیاء کنن؟ ما خوزستانیا خیلی بی مهری دیدیم . خواهشا کارون رو از بین نبرید