رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ رونق و توسعه تولید و صادرات کشور در گرو احیای بازارچه‌های مرزی است و باید در این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرموذن دیروز در مراسمی که به مناسبت روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: سه مشکل اساسی در سطح کشور در رابطه با صادرکنندگان وجود دارد که مساله نرخ ارز، مشوق‌های صادراتی و پیمان سپاری ارزی از جمله این مسائل است.

وی گفت: در بحث قیمت ارز بخش خصوصی اعتقاد دارد که دولتمردان فقط مصوبه دولت را اجرا کنند و در این رابطه دولت و مجلس به توافق رسیده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در خصوص مشوق‌های صادراتی نیز گفت: متاسفانه پارسال نه تنها مشوق‌های صادراتی برداشته شدند بلکه به جای آن جرایم مالیاتی اجرا شد اقدامی نامناسب در برابر صادر‌کنندگان بود.

پیرموذن افزود: این امر موجب ناراحتی همه صادرکنندگان در سطح کشور شده است که به افزایش تخلفات در حوزه صادرات نیز دامن زده است.

وی خاطرنشان کرد: این تخلفات زمانی صورت می‌گیرد که قانون درست اجرا نشود و صادرکننده برای اینکه بتواند کارهای خود را جلو ببرد دست به تخلف و دور زدن قانون می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: رونق و توسعه تولید و صادرات کشور در گرو احیای بازارچه‌های مرزی است و باید در این امر اهتمام جدی داشته باشیم./س

برچسب ها: اردبیل ، احیای ، بازارچه ، های ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.