پيشكسوت فوتبال كشورمان گفت: فوتباليست هاي نوجوان نشان دادند كه با حداقل امكانات هم مي توان افتخارآفريني كرد.

ناصر فريادشيران در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در خصوص تيم فوتبال نوجوانان گفت: من ابتدا اين پيروزي را به همه مربيان زحمتكش كه اين چنين بازيكنان خوبي را در باشگاه هاي خود در نقاط مختلف جهان تربيت مي كنند تبريك مي گويم. تمام عوامل تيم فوتبال نوجوانان از كادر فني گرفته تا بازيكنان همگي نشان دادند كه با حمايت ها و امكانات كم هم مي شود نتيجه هاي خوب و لذت بخش گرفت. بازي در مقابل تيم فوتبال اتريش قدرت نوجوانان ايران در بحث فني را نشان داد. چرا كه تيم ايران در مقابل تيم هايي بازي كرد كه همه شانس پيروزي را داشتند و از نظر فني در سطح بالايي بودند اما ايران خوش اقبال تر از آنها بود و توانست به مرحله بعدي مسابقات راه يابد.

پيشکسوت فوتبال کشورمان همچنين افزود: شرايط تيم ملي نوجوانان بسيار خاص است آن چنان كه به تيم فوتبال بزرگسالان و ليگ برتر اهميت مي دهند توجهي به تيم فوتبال نوجوانان ندارند. بازي هاي ليگ برتر را در شهرهاي مختلف ايران به صورت زنده مي توانيم ببينيم و همه به خوبي مي دانيم كه پخش مستقيم به بازيكنان انگيزه مضاعف ميدهد. اما حتي اين چنين شرايطي هم براي بازي هاي نوجوانان وجود ندارد. بيش از 90 درصد بازيكنان حاضر در تيم فوتبال نوجوانان مي توانند افتخارآفرينان سالهاي بعد فوتبال ايران باشند. اما افسوس كه آن طور كه بايد رفتار شود با آنها رفتار نمي كنند.

وي افزود: نوجوانان بازي با كيفيتي را ارائه دادند. از نظر قدرت بدني، تكنيك، تاكتيك، بازي هاي تركيبي و قدرت شوت زدن بسيار خوب عمل كردند و اين گونه بازي كردن آنها نشان مي دهد كه خوب كاركرده و آماده مسابقات شده اند. يكي از 10 موردي كه مي توان به گل رسيد. زدن شوت هاي درست و پرقدرت است كه ديديم چقدر خوب شوت مي زدند. دقيقا يكي از ضعف هايي كه در فوتبال بزرگسالان شاهديم همين شوت نزدن هاست. بزرگسالان از نوجوانان ياد بگيرند بازيكنان و كي روش فيلم بازي را چند بار ببينندتا بازي كردن در زمين را ياد بگيرند. خيلي وقت است كه از بازيكنان بزرگسال شوت درستي نمي بينيم.

فريادشيران تصريح کرد: با وجود تمام تبعيض‌هايي كه بين بزرگسالان و نوجوانان است نوجوانان خيلي بهتر ظاهر شدند. پول هايي كه خرج فوتبال بزرگسالان و نقل و انتقالات آن مي شود قابل قياس با هزينه هاي نوجوانان نيست فاصله قرارداد نوجوانان و بزرگسالان بسيار زياد است. مهمترين مشكل تيم نوجوانان هم همين كم لطفي هاست كه بسيار اثرگذار است.

وي اظهار داشت: يكي ديگر از مشكلاتي كه متوجه اين فوتباليست هاي با استعداد است مسائل تحصيلي آنهاست. اردوهاي درازمدت باعث عقب ماندن آنها در درسهايشان مي شود. اميدوارم مسئولين همكاري هاي لازم با آنها را انجام دهند. اگر فدراسيون بتواند آنها را از نظر مالي كمك کند و يا حقوقي برايشان در نظر بگيرد خيلي خوب است. اكثر آنها از طبقه متوسط جامعه اند و فراهم كردن امكانات ورزشي برايشان سخت است. حمايت هاي مالي مي‌تواند انگيزه خوبي براي تلاش بيشتر آنها شود.

فريادشيران در پايان گفت: من از كادر فني خصوصا دوستي مهر و غفاري كمال تشكر را دارم و به نوجوانان غيور ايراني آفرين ميگويم كه توانستند بار ديگر باعث شادي فوتبال دوست ها و مردم ايران شوند. آنها در هر جايگاهي كه قرار گيرند باعث افتخارند و مي‌توانند ايران را سربلند نمايند.

پايان متن/مح
برچسب ها: فوتبال ، کی روش ، نوجوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار