عضو کمیسیون انرژی در موافقت با فانی گفت: خروجی آموزش و پرورش ورودی‌های جامع به دانشگاه‌ها هستند به همین علت معلم نقش اصلی و کلیدی را در جامعه دارد لذا با توجه به موارد گفته شده و موارد ذیل سکان هدایت آموزش و پرورش باید به مردی که از جنس آموزش و پرورش و دارای کوله باری از تجربه چهل و سه ساله و درد آشنا به مسائل آموزش ، تربیت است محول شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، امیر عباس سلطانی نماینده مردم بروجن در جلسه علنی امروز یکشنبه 5 آبان در موافقت با علی اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: رسالت خطیر آموزش و پرورش رشد شکوفایی استعدادهای فطری و  فراهم آوردن زمینه تربیت پذیری دانش آموزان در تمامی ساخت‌های موجود برای دست یابی به مراتب حیات طیبه است. 
 
وی افزود: در این فرایند تربیت دینی، اخلاق گرایی، عقلانیت، تدبیر و اعتدال و تقویت هویت ایرانی اسلامی در محور اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌ها قرار دارد.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: آموزش و پرورش به منزله مهم‌ترین نهاد تربیتی نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی امر حاکمیتی قلمداد می‌شود که باید ضمن مشارکت پذیری و توسعه همکاری های بین دستگاهی و کاهش تصدی‌گری غیر ضروری در بعد اجرایی، زمینه تربیت پذیری نسل جوان را مبنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی فراهم آورد.
 
سلطانی ادامه داد : در یک تقسیم‌بندی کلی که بانک جهانی برای توسعه کشورها ارائه کرده است به سه عنصر سرمایه انسانی، فیزیکی و طبیعی اشاره می‌کند که بر اساس این تعریف بانک جهانی، کشوری توسعه یافته محسوب می‌شود که سهم سرمایه انسانی ‌آن بیشتر باشد با این بیان آموزش و پرورش تامین کننده زیر ساخت سرمایه انسانی در هر جامعه است.
 
عضو کمیسیون انرژی خاطر نشان کرد: خروجی آموزش و پرورش ورودی‌های جامع به دانشگاه‌ها هستند  به همین علت معلم نقش اصلی و کلیدی را در جامعه دارد لذا با توجه به موارد گفته شده و موارد ذیل سکان هدایت آموزش و پرورش باید به مردی که از جنس آموزش و پرورش و دارای کوله باری از تجربه چهل و سه ساله و درد آشنا به مسائل آموزش ، تربیت است  محول شود.
 
نماینده مردم بروجن اضافه کرد:دلایلی که باید به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد بدهیم؛ شامل : برنامه جامعه  و مدرن برای بهسازی و بازسازی در نیروی انسانی و توسعه مسیر شغلی که مهم ترین آن برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در فواصل مشخص برای کارکنان، معلمان و مسئولان مشخص است که منطبق بر نیاز سنجی ‌آموزش و پرورش  و ارزیابی دقیق می‌توان در بهسازی منابع موثر باشد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال‌ها در کشور کمیت گرایی اصل و اساس برنامه‌های آموزش قرار گرفته، توجه به بالا بردن کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی و ایجاد زمینه تحصیلات تکمیلی با حفظ کیفیت در دوره‌های مختلف ستادی، اداری و آموزش و پرورش است.
 
نماینده مردم بروجن تصریح کرد: اعتقاد به عنصر معلمان به عنوان آخرین امید برای تحول آموزش و پرورش  تامین کننده امکانات در تعیین مدرسین با اخلاق و با سواد و به کارگیری بازوان قوی در پردیس‌ها برای ارائه برنامه‌های مناسب با رسالت دانشگاه فرهنگیان بسیار اثر گذار است، در آن صورت شاهد تحولات مبنایی و محتوایی در نظام آموزش و پرورش خواهیم بود.
 
عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: اعتقاد به منزلت اجتماعی و بهبود وضعیت معلمان و افزایش انگیزه آنان برای خدمت ارتقای کیفیت نظام تربیت معلم و توسعه مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های علمی و حرفه ای و تربیتی فرهنگیانی که اولویت برنامه‌های دکتر فانی قرار دارد.
 
سلطانی اضافه کرد: افزایش کارایی و اثر بخشی سازمان بزرگ و گسترده آموزش و پرورش  با بهره گیری از  مدیران با تجربه ، مجرب، توانمند دارای مقبولیت و محبوبیت با رعایت اصل شایسته سالاری و پرهیز از ملاحظات جناحی و ایجاد زمینه ی مشارکت حداکثری در فرآیندهای تقسیم سازی و تصمیم گیری.
 
عضو کمیسیون انرژی خاطر نشان کرد: باور به اینکه آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی ، علمی است نه یک پایگاه جناحی و سیاسی خاص و به امید اینکه شاهد روزی باشیم که آموزش و پرورش  به عنوان اصلی‌ترین نهاد کشور بتواند تحول بنیادین و اساسی در زمینه‌های آموزش و پرورش بر تربیت و تحول جوانان ایجاد کند  با رای قاطع به فانی  بتوانیم رسالت خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار