مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه‌ گفت: با ایجاد دفتر روابط بین‌الملل در سازمان اوقاف و امور خیریه موقوفات بین‌المللی از سوی ایرانیان خیراندیش خارج کشور در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر اشاره به نقش و وظیفه سازمان‌ اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: این سازمان یک حرکت هدفمند، مدیریت‌محور و تدبیری مطابق با شرع و قانون دارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مطالبه یک ساز و کار اساسی برای عمل به منویات واقفان، حفظ دستاوردها و ایجاد موقوفات جدید مطابق با نیت‌ها و موضوعات روز را مورد تاکید قرار دادند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: پس از مطالبه و تذکر به جای رهبری مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه کارگروهی متشکل از حقوق‌دانان، مجتهدان و عوامل دیگر تشکیل دادند تا یک منشور جامع و دربردارنده نظرات رهبر معظم انقلاب مطابق با نیازمندی‌های روز و جامعه را به وجود آورند.

وی یادآور شد: امروز شکوفایی وقف و روند رو به توسعه در سازمان اوقاف مرهون ارشادات رهبری است و سازمان اوقاف و امور خیریه در یک سیر تکاملی و بالندگی قانونی و حقوقی مورد استقبال خیرین قرار گرفته است.

رضوی‌مهر ادامه داد:‌آمار اتوماسیون طراحی شده در رصد کردن موقوفات نشان می‌دهد که ما در زمینه‌های مختلف شاهد شکوفایی، رشد و توسعه وقف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی املاک در تصرف سازمان اوقاف و امور خیریه از دست متصرفان خارج شده یا با تشکیل پرونده قضایی از سوی نمایندگان حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری قوه قضائیه موقوفات در آستانه بازپس‌گیری است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: در هیچ عصر، زمان یا تاریخی مانند امروز سازمان اوقاف و امور خیریه با این شفافیت و دقت بروز و ظهور نداشته است.

وی یادآور شد: امروز موقوفات ارزش افزوده پیدا کردند و حق موقوفات در موضوعات مختلف درمان، بهداشت، ترویج فرهنگ قرآن، تبلیغ، وعظ، خطابه، موقوفات حوزوی و دارالایتام بازپس‌گیری می‌شود.

رضوی‌مهر خاطرنشان کرد:‌با ایجاد دفتر روابط بین‌الملل در سازمان اوقاف و امور خیریه موقوفات بین‌المللی از سوی ایرانیان خیر خارج کشور پیگیری شده است./س

برچسب ها: قم ، موقوفات ، بین ، المللی ، پیگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.