نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل تعهدات ارزی برای صادرکنندگان باید برطرف شود که نامه‌های بسیاری در این خصوص به دست ما می‌رسد و ما به جد درصدد حل این موضوع هستیم.

کمال‌الدین پیرموذن دیروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص حماسه سیاسی و اقتصادی اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات خرداد ماه و شرکت در انتخاب رئیس جمهور کشور مصداق بارز حماسه سیاسی بود که این مساله به همه جهانیان ثابت شد.

وی یادآور شد: متاسفانه کشمکش‌های سیاسی و حزبی موجب شده است که عمل به حماسه اقتصادی به بیراهه کشیده شود و جامعه ایرانی از این امر دور بماند.

پیرموذن خطاب به بخش صنعت، معدن و تجارت گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند بهترین کارها پرداختن به کارهای صنعتی است و قطعاً بزرگترین توفیق و عزت برای صادرکنندگان است که می‌توانند با فعالیت‌های اقتصادی خود زمینه رونق اقتصادی کشور را فراهم آورند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: موضوع تعهدات ارزی یکی از مشکلات پیش‌روی صادرکنندگان است که در رابطه با این مساله نامه‌ها و گلایه‌هایی مطرح می‌شود که ما درصدد رفع و حل این موضوع هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان همچنین بیان داشت: اعمال محدوده‌های صادراتی و عدم پرداخت مشوق‌های صادراتی موجب کاهش توسعه تجارت خارجی کشور می‌شود.

پیرموذن افزود: برای دست یافتن به رشد اقتصادی و رونق کسب و کار باید در جهت بهبود فضای کسب و کار برای تمام زمینه‌های بازرگانی و صادراتی تلاشی جدی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رابطه ایران با کشورهای دیگر گفت: زمان دیوار کشیدن به دور خود و روابط بسته گذشته است و باید روابطبین‌المللی خود را بهبود بخشیم اما متاسفانه بعضی از افراد به خاطر مسائل و منفعت شخصی خود در این امر سنگ‌اندازی می‌کنند و مانع آن می‌شوند  ش ک.

برچسب ها: اردبیل ، تعهدات ، ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.