استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تفکر غلطی که امروز در خانواده‌ها وجود دارد، این است که گمان می‌کنند مهریه بالا تضمین‎کننده ازدواج موفق است در حالی که این‏طور نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حاتم نارویی اظهار داشت: ترویج ازدواج آسان به هنگام و پایدار ، بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سرشار از سادگی و عبرت بوده، افزود: امروزه نسل جوان می‌تواند با الگو گرفتن از این ازدواج و دوری از تجملات و نزدیک‌تر شدن به خدا موجب تحول در زندگی خود شود که این برکات زیادی را برای آنان به ارمغان خواهد آورد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در این ازدواج معنویت فراوان وجود دارد، خاطرنشان کرد: جهیزیه و مهریه آسان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (ع) نشان می‌دهد که می‌توان با کاهش توقعات مادی و افزایش معنویات به زندگی خوب ،سعادتمندو پایداری دست پیدا کرد.

نارویی تصریح کرد: مهم‌ترین نیاز حال حاضر ما توجه دادن جوانان و خانواده‌ها به ارزش و اهمیت تدبر و تفکر در امر ازدواج به جای تاکید بر تجملات و تشریفات است و باید تمام برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های ما بر پایه مکتب ارزشی و الهی اسلام باشد./س

برچسب ها: مهریه ، تضمین ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.