مدیر کل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا وآمریکا گفت: 65 در صد از برنامه های هدف گذاری شده ی صادرات کشور در نیمه ی نخست امسال تحقق یافته است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، عبدالحمید اسدیان امروز در همایش تجلیل از صادر کنندگان نمونه ی خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه ی صادرات باعث رشدو شکوفایی اقتصاد هر کشوری است افزود: علارغم تحریم ها و فشارهای کینه توزانه ی دشمنان صادرکنندگان کشور توانستند 65 درصد برنامه های هدفگذاری صادرات را تحقق بخشند.

*صادرات تجلی قدرت اقتصادی کشور است

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادرات را تجلی قدرت اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: هر کشوری که درجه اقتصادی بالاتر داشته باشد فراگیری‌اش نیز بالاتر است.

وی، رشد سالانه صادرات در جهان را 8 درصد عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر ما را به عمد و ظالمانه از بسیاری مزیت‌ها محروم کردند و تحریم‌های جهانی و خود تحریمی که ما گرفتار آن هستیم نشانه‌ای از این امر است

در پایان این همایش از صادر کنندگان نمونه تجلیل شد

وی، حضور سرمایه‌گذاران خارجی را نشانه ایجاد ثبات کشور دانست و یادآور شد: تحریم‌ها ما را از تکنولوژی جهانی عقب انداخته است و باید بتوانیم جذب سرمایه‌گذاری و تکنولوژی برتر را داشته باشیم.

اسدیان همچنین وزن یک تن کالای صادراتی را 386 دلار و وزن یک تن کالای وارداتی را یک‌هزار و 506 دلار عنوان کرد و افزود: ارزش افزوده متورم در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 20 میلیون تن سنگ آهک صادر کردیم، خاطرنشان کرد: کشور از این نظر رتبه یازدهم کالای صادراتی را داشته است.

مدیر کل بازرگانی کشورهای اروپا، آمریکا ، با اشاره به تحقق 65 درصدی اهداف صادراتی ایران در سال جاری تصریح کرد: فرهنگ صادراتی باید ترویج شود و شرکت‌ها با کشورها آشنا شوند.

وی کمبود مواد اولیه را دلیل کاهش صادرات عنوان کرد و گفت: صادرات ما بر اساس مواد اولیه‌ای است که وارد کشور می‌شود/س.

برچسب ها: صادرات ، همایش ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.