مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گفت:‌ اشعار نخستين جايزه ادبي سلمان سلام داراي مضامين حكمت اسلامي و ايراني براي كودكان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل سيد صادق رضايي مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در نشست خبري نخستين جايزه ادبي مرحوم سلمان هراتي با عنوان سلمان سلام گفت:  نخستين دوره جايزه  ادبي سلام سلمان را برگزار مي‌كنيم تا حق مطلب را نسبت به مرحوم سلمان هراتي ادا كنيم.

وي افزود: ادبيات به صورت عام و ادبيات كودك و نوجوان به صورت خاص مديون انقلاب اسلامي است.

رضايي تصريح كرد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي چه به صورت كيفي و كمي نمي  توانيم ادبيات  انقلاب اسلامي خودمان را مقايسه كنيم.

مديرعامل كانون بيان كرد: شعر نوجوان خوش شانسي كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي داشت اين بود كه حضرت  امام خميني (ره) هم شعر مي‌خواندند و هم شعر مي‌گفتند   و هم شاعران را دوست داشتند ايشان در جدي ترين، سيايسي‌ترين و  عرفاني‌ترين كلمه‌هاي خود از اشعار شعرا استفاده مي‌كردند.

وي اظهار داشت: امام خميني (ره) جزو مسئوليني بود كه كمتر از كلمات عربي در صحبتهاي خودشان استفاده مي‌كردند.

رضايي تصريح كرد: خوش شانسي ديگر شعرا پس از انقلاب در رابطه با مقام معظم رهبري بوده ايشان نيز مثل امام خميني (ره) هم شعر مي‌خوانند و هم شاعران را دوست دارند.اين موضوع باعث رشد شعر در كشورمان مي‌شود.

مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان افزود: مقام معظم رهبري در نيمه ماه مبارك رمضان امسال در ديداري كه با شاعران داشتند تاكيد كردند كه به شعر كودك و نوجوان با مضامين اسلامي و ايراني پرداخته شود و در جهت كشف استعداد جوانان تلاش شود.

وي تصريح كرد: ويژگي هاي شعري كه براي كودكان و نوجوانان بوده و مضامين شعر در رابطه با حكمت اسلامي و ايراني باشد در همايش يك روزه جايزه ادبي مرحوم سلمان هراتي در نظر گرفته شده است.

رضايي تاكيد كرد: در اين همايش يك روزه كه نهم آبان در تنكابن برگزار مي شود از چهار شاعر جايزه ادبي سلام سلمان تقدير خواهد شد آثار اين شاعران نزديك به آثار مرحوم سلمان هراتي بوده و از آنها حمايت خواهد شد.

وي ادامه داد: نوع نگاه و جهان بيني سلمان طوري بوده كه در مقاومت و توجه به محرومين نقش بسزايي داشته است.

مديرعامل كانون اظهار داشت: سلمان مي‌تواند دوباره كشف و خوانده شود در دل اين جايزه ادبي مي توانيم راههاي ديگري را بيابيم و عمل كنيم.

 

برچسب ها: سلمان ، جایزه ، کانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.