هم اكنون قسمت عمده طب خارج از سيستم آموزشي و در بخش خصوصي انجام مي شود و به طور كلي كشور از اين قسمت مهم در امر آموزش محروم است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دكتر ايرج فاضل عضو برد تخصصي بيمارستان فرهيختگان گفت:  امروز تخصص روزهاي خوبي را دركشور نمي گذراند ، بيمارستانهاي آموزشي كشور در گذشته رايگان به ارايه خدمات مي پرداختند ولي امروز وضع رقت باري  را شاهد هستيم.

وي افزود: بيمارستانهاي آموزشي حال نزاري ندارند و بخش هاي عمده خود را اجاره داده اند با اين وضع موجود آموزش كجا را خواهد گرفت. وضع اين بيمارستانها رضايت بخش نيست و در كارهاي روزمره خود مانده اند. بهترين راه حل اين است كه امكاناتي در بيمارستانهاي آموزشي بوجود آوريم تا هر استادي بتواند هم كار خود را انجام دهد و هم به اقدامات درماني بپردازد.

فاضل تصريح كرد: هم اكنون قسمت عمده طب خارج از سيستم آموزشي و در بخش خصوصي انجام مي شود و به طور كلي كشور از اين قسمت مهم در امر آموزش محروم است بايد شيوه اي به كارگيريم كه اين معضل حل شود.

وي ادامه داد: زير بناي همه پيشرفتها تربيت پزشكاني است كه اخلاق نيز داشته باشند.براي تربيت پزشكان از روز اول بايد برنامه هايي داشته باشيم تا وقتي فارغ التحصيل مي شوند از نظر اخلاقي نيز در سلامت كامل باشند./ح

انتهاي پيام/

برچسب ها: آموزش ، سلامت ، طب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار