سرمربی تیم بسکتبال فولاد ماهان با توجه به شرایط تیمهای پایین جدولی اعتقاد دارد که امسال باید تنها 4 تیم نهایی لیگ درگیر بازیهای بیشتر می شدند تا با فراهم شدن شرایط از سال بعد تعداد بازیها افزایش یابد.

محسن صادق زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با تأکید بر اینکه فولاد ماهان ترکیب سال قبل خود را حفظ کرده صحبت در مورد سایر مسائل مربوط به تیم را به باشگاه واگذار کرد و در مورد تغییرات لیگ گفت: افزایش تعداد مسابقات به خصوص در سطحی که تیم ها با هم برابر هستند، باعث رشد و توسعه بسکتبال می شود. البته همیشه در شروع کار تا پایان نیم فصل اول تیم ها پرنوسان هستند اما در نیم فصل دوم و پلی آف با حضور نیروهای خارجی شرایط بهتر می شود.

**از ما برنامه نخواستند

سرمربی فولاد ماهان در مورد پیشنهاد خود در جلسه سازمان لیگ توضیح داد: حرفم در جلسه هماهنگی لیگ، این بود که اگر پیش از این در مورد تغییر شرایط لیگ به ما اعلام کرده بودند، در مورد شرایط برگزاری نظرات خود را به صورت کتبی ارائه می کردیم چون علاقمند به برگزاری بازیها با روش دیگری بودیم.

وی ادامه داد: برخی تیم ها خواستار این بودند که مسابقات تا پایان سال به اتمام برسد با توجه به این موضوع نظر ما این بود که 12 تیم به صورت دوره ای بازی کرده و مرحله پلی آف نیز با هشت تیم به شکل قبلی خود برگزار شود اما بازیها تا پایان سال 92 با مشخص شدن چهارتیم نهایی به اتمام برسد. با توجه به این که تیم های پنجم تا هشتم علاقه ای به ادامه مسابقات بعد از سال 92 ندارند ، کار این تیم ها تا پایان سال جاری به اتمام می رسید.

صادق زاده تاکید کرد: تغییر مورد نظر ما، به جمع چهار تیم پایانی مربوط می شد که در سال 93 به صورت رفت و برگشت با یکدیگر مسابقه دهند و به مرحله بعد بروند با این وجود پیش از جلسه لیگ تنها از ما خواسته بودند که روی طرح پیشنهادی موجود نظر بدهیم که ما در مورد آن طرح نظر منفی نداشتیم .

مشکلات تیم های پایین جدولی مدنظر بود

وی اضافه کرد: پیشنهاد مورد نظرم به خاطر تیم های پایین تر جدول و مشکلات بودجه به علاوه بحث بازیکن خارجی بود تا تنها چهار تیم پایانی لیگ با توان بالای خود درگیر بازی های بیشتری شوند و شرایط را برای بازی های فصل بعد مهیا کنند. به این ترتیب این فصل همه تیمها درگیر این ماجرا نمی شدند و با برنامه ریزی درست طرح برای فصل بعد اجرایی می شد.

سرمربی ماهان در مورد لیگ امسال تاکید کرد: امسال شرایط برای تمام ورزش ها به خصوص بسکتبال سخت است،‌ تیم هایی مثل مهرام که بزرگان بسکتبال هستند ، شرایط متفاوتی دارند و این شرایط برای همه یکسان است اما امیدوارم به مرور زمان اوضاع بهتر شود.

پايان متن/مح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار