وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان گفت: بر این اعتقادم که هیچگاه نباید حاشیه و سیاست در حیطه ورزش وارد شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در نوبت بعدازظهر صحن علنی امروز (یکشنبه) و در دفاع از برنامه‌ها و عملکردش گفت: بنده در دو حوزه برنامه‌های خود را در صحن امروز مجلس مطرح می‌کنم که اولی به برنامه‌های حضور دوماهه‌ام در وزارت ورزش و دیگری به ارائه برنامه پنج‌ساله در حیطه ورزش اشاره دارد.   
 
وی افزود: اولین سیاستی که در وزارت ورزش و جوانان در حضور کوتاه‌مدتم انجام داده‌ام حاکمیت اخلاق بوده است زیرا ما بر این باوریم که مدیریت در دنیای امروز نیازمند نگرش جدیدی است و دوره "مدیریت بایدها" به پایان رسیده است.   
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تاکید کرد: رویکرد ما در حضور کوتاه‌مدت‌مان در وزارت ورزش و جوانان رویکردی اخلاقی بوده است و سعی کرده‌ایم با محوریت اخلاق مسیر خود را طی کنیم.   
 
صالحی امیری خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان نیازمند حمایت قاطعانه نهادهای مختلفی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.   
 
وی افزود: ایجاد ثبات و آرامش در وزارتخانه ورزش و امور جوانان، پرهیز جدی از تصمیم‌گیری‌های مقطعی که طی هشت سال گذشته هزینه‌های زیادی را به کشورمان وارد کرده است، از مهمترین رویکردهایی است که در وزارت ورزش و جوانان به آن پرداخته خواهد شد.   
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم همه مدیران در سراسر کشور از تجربه بالایی برخوردار هستند و باید از تمامی ظرفیت‌های آنها استفاده شود لذا بنده از همه مدیران در ساختار وزارت ورزش و جوانان استفاده خواهم کرد.   
 
صالحی امیری افزود: در حضور دوماهه‌ام در وزارت ورزش و جوانان تلاش کردم که این وزارتخانه دست‌خوش سیاست‌زدگی نشود لذا چهر‌ه‌های خوشنام را بدون هرگونه وابستگی سیاسی در این وزارتخانه به کار گرفته‌ام.   
 
وی ادامه داد: تکریم و تعامل همه‌جانبه با مجلس به عنوان عصاره ملت از مهمترین اولویت‌های بنده است زیرا اعتقاد دارم که تکریم ملت، تکریم مجلس و تکریم مجلس، تکریم ملت است.   
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: بر این باورم که هیچگاه هیچ دستگاهی بدون تعامل با مجلس به اهداف خود دست پیدا نمی‌کند لذا به طور حتم در صورت حضور در وزارتخانه ورزش و جوانان، تعامل سازنده ای را با مجلس در پیش خواهم گرفت.    
 
صالحی امیری اظهار داشت: در طول حضور کوتاه‌مدتم در وزارتخانه ورزش و جوانان کمیته سالم سازی ورزش را تشکیل دادم و نظام اصلاح روش‌ها را به عنوان مهمترین ضرورت در حوزه ورزش به کار گرفتم.   
 
وی تصریح کرد: اعتقاد دارم بایستی برنامه‌ریزی‌ گسترده‌ای برای ایجاد نشاط در جامعه برقرار شود و برای 6.5 میلیون جوان و 651 هزار خانم که ظرفیت 7 میلیونی حوزه جوانان را تشکیل می‌دهند باید برنامه‌های ویژه‌ای اتخاذ شود.   
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در این دو ماهه اخیر اتفاقات زیبایی برای ورزش رخ داده است؛ کسب مقام قهرمانی کشتی در بوداپست، کسب عنوان قهرمانی والیبال در آسیا، کسب مقام اولی در مسابقات قایقرانی در آسیا، نایب‌قهرمانی در مسابقات واترپلو آسیا و قهرمانی در مسابقات صخره‌نوردی بیانگر این است که جوانان ما در راستای ایجاد غرور در جامعه اعتقادی راسخ دارد و ما اگر جوانان‌مان را باور کنیم به طور حتم در جهان حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهیم داشت.   
 
صالحی امیری با اشاره به اینکه با ریاست جمهوری دکتر روحانی قدم‌های بزرگی را برداشته‌ایم تصریح کرد: ایجاد قانون‌مداری در همه ورزش‌ها، تنظیم یک جدول برای برگزاری منظم مسابقات و ایجاد یک نظام منطقی از مهمترین مولفه‌هایی است که باید در حوزه ورزش بدان توجه جدی شود.
 
وی ادامه داد: من به عنوان کسی که سه دهه در عرصه مدیریتی حضور داشته‌ام به طور حتم سعی خواهم کرد هیچگاه حاشیه وارد وزارتخانه ورزش و امور جوانان نشود.   
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه جوانان و ورزش دو امر مهم جامعه هستند، خاطرنشان کرد: به طور حتم این دو مقوله می‌تواند باعث تحول شود زیرا رابطه بین ورزش و جوانان به مانند رابطه یک روحانی و دین است.   
 
صالحی امیری تاکید کرد: ما دارای ظرفیت‌های مهمی در دو حوزه جوانان و ورزش هستیم لذا با یک نگاه آینده‌نگر سعی خواهیم کرد در یک مسیر جدید گام برداریم.  

وی با بیان اینکه من با یک نگاه استراتژیک 5 برنامه مدون را برای این وزارتخانه تدوین کرده‌ام، اظهار داشت: تاکید بر گسترش ارزش‌های دینی از مهمترین مولفه‌هایی است که باید در وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار گیرد.
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی که امروز گریبان‌گیر جوانان شده، نگران کننده است، خاطرنشان کرد: باید این موضوع با یک مدیریت جامع از بین برود زیرا مباحثی همچون اعتیاد و ایدز در جامعه کنونی بسیار نگران‌کننده است.   
 
صالحی امیری افزود: ما باید سازوکار علمی را در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اتخاذ کنیم و موضوعاتی از قبیل فقدان شغل و آینده زندگی برای جوانان را حل کرده و برای جوانان که موتور متحرک جامعه محسوب می‌شوند موقعیت‌های مناسبی را ایجاد کنیم.   
 
وی تاکید کرد: جوانان در جامعه ایرانی دارای فطرت پاکی هستند، لذا باید بها و فرصت فراوانی به آنها داده شود.   
 
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: اعتقاد داریم ورزش همگانی به عنوان یکی از رکن‌ها و ضرورت‌های اساسی در جامعه مورد توجه قرار گیرد. 

صالحی امیری ادامه داد: آمار ورزش همگانی در ایران نگران‌کننده است، آمار ورزش همگانی در کشورهای پیشرفته 70 و 90 درصد است من در همین مدت کوتاه 2 ماه سرپرستی این وزارتخانه با ارتقای ساختار ورزش همگانی از سطح یک دفتر به معاونت ورزش همگانی ایجاد یک ساز و کار جدید تعریف کرده ام که در آینده نزدیک بتوانیم تا پایان برنامه پنجم تعداد افرادی که در حوزه ورزش همگانی فعال باشند به ورزش همگانی روی بیاورند.

وی تصریح کرد: در حوزه ورزشگاه ، شعار دائمی من توسعه ورزشگاه است اما نه وزارت ورزش و نه دولت و مجلس نمی تواند نیاز 60 هزار میلیارد تومانی ما را به بودجه عمرانی تامین کند لذا در چنین شرایطی فضای مشارکت همه اقشار مهم است.

صالحی امیری تاکید کرد: رعایت عدالت ورزشی کلید کار ما است، توسعه باید با عدالت همراه باشد، بدون عدالت ما به انحراف می‌رویم لذا باید روستاها مناطق محروم عشایر و شهرها مورد توجه قرار گیرند.

این وزیر پیشنهادی با اشاره به اینکه در کشور 4 نظام عملی از سرمایه تعریف می‌شود، اظهار داشت: سرمایه اجتماعی، فرهنگی، معنوی و مادی 4 سرمایه نظام عملی هستند، اقتصاد ورزش امروز می‌تواند تولید سرمایه اقتصادی کند و بعد سرمایه انسانی این در حالی است که وزارت ورزش انباشت سرمایه‌های بزرگ انسانی بوده و به شدت می‌تواند نیاز کشور را به سرمایه انسانی تامین کند.

وی افزود: آن چیزی که در خصوص رسالت خود تعریف کرده‌ام این است که من سرباز نظام و رهبری هستم، در طول سال‌های پس از انقلاب هیچگاه در خلاف مسیر انقلاب و رهبری و ولایت‌مداری حرکت نکرده و نخواهم کرد.

وزیر پیشنهادی ورزش تاکید کرد: مطمئن باشید اگر رهبری رضایت نداشته باشد یک لحظه نیز بر این مسند نخواهم نشست، رهبری امروز محور بقای نظام دنیای پرتلاطم است. مبنای اعتقاد به ولایت فقیه مبتنی بر اندیشه حضرت امام(ره) است. بنده نمی‌دانم چرا امروز اینگونه طرح سوال می‌شود، کسی که همه جوانی خود را برای دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب در تمام صحنه های انقلاب و نظام سپری کرده است امروز در مقابل نظام قرار می‌گیرد این ظلم و تهمت بزرگی نسبت به بنده است.

وی اضافه کرد: بنده قول می‌دهم که هر نماینده‌ای که مخالفم صحبت کرد در آینده رفتار بهتری با او داشته باشم چرا که بنا ندارم در تصویر خودم مسائل غیر را وارد کنم.

صالحی امیری اظهار داشت: من هیچگاه در زمانی که در وزارت اطلاعات بودم در هیچ شرکتی سازمان و همکاری اقتصادی نداشتم و اگر قاچاقی نیز صورت گرفته جای تاسف است که 30 سال از این اتفاق می‌گذرد اما هنوز کسی با آن برخورد نکرده، بنده با همکاری آقای یونسی و دیگر همکاران وزارت اطلاعات برخی فعالیتهای اقتصادی را جمع کردیم ما این نابه سامانی را جمع کردیم، هزاران نفر نیز از ما تشکر کردند.

وی افزود: امروز من برای خدمت به وزارت اطلاعات باید اینجا پاسخگو باشم، هر کس که فساد کرده باید در پیشگاه ملت و قوه قضاییه پاسخگو باشد بنده روحم از قضیه قاچاق، کالا و سوخت خبر ندارد بیشترین خدمات را بنده در خوزستان انجام دادم  نمی‌توانم در این تریبون بگویم که چه اتفاقی در خوزستان افتاده است.


صالحی امیری اضافه کرد: والله بنده عامل جاری شدن نفت پس از مقابله با جریان‌های بمب‌گذار شدم لذا من باید برای خدمات خودم به نظام محاکمه شوم؟

وزیر پیشنهادی ورزش تاکید کرد : تمام زندگی خود را وقف مقابله با ضد انقلاب کردم این در حالی است که امروز باید برای پاسخگویی به خدماتم محاکمه شوم، اگر یک کارمند من در شهرستان تخلف کرده و بعد از رسیدگی توبیخ شده امروز با گذشت 20 سال باید پشت این تریبون به این امر پاسخ دهم.

صالحی امیری در پایان با اشاره به پرونده بیمه ایران و اظهارات نادران در این زمینه خاطرنشان کرد: ایشان را ارجاع می‌کنم به حضرت زهرا(س) و به خدا، و در پیشگاه ملت عزیز ایران عرض می‌کنم آنچه که در این تریبون توسط ایشان بیان شد ناثواب و تهمت بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار