کلودیو کاژادو نماینده مجلس فدرال برزیل ظهر امروز (یکشنبه) با عبدالرضا مصری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل در مجلس دیدار و گفتوگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ کلودیو کاژادو نماینده مجلس فدرال برزیل ظهر امروز (یکشنبه) با عبدالرضا مصری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل در مجلس دیدار و گفتوگو کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل در ابتدای این دیدار با اشاره به نقس موثر و مثبت گروه های دوستی پارلمانی در توسعه و تسهیل روابط کشورها گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل آمادگی کامل برای حمایت از گسترش و توسعه مناسبات پارلمانی دو جانبه با کشور برزیل را دارد.
 
وی افزود: با توجه به تحولات پیشرفت های اخیر ایران در عرصه های علمی و فناوری و روند رو به رشد اقتصاد برزیل ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط دو کشور پدید آمده است که نیازمند مساعی مشترکی جهت استفاده و آزادسازی آنها می باشند.
 
مصری در ادامه بااشاره به پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: غرب و قدرت های استکباری در برخورد با استفاده از انرژی هسته ای دارای استانداردهای دوگانه هستند.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای از حقوق اصلی ملت ایران و مبنای مذاکرات ایران حول پرونده هسته ای است.
 
نماینده مجلس فدرال برزیل نیز در این دیدار از آمادگی مجلس برزیل برای توسعه روابط سیاسی، صنعتی ، اقتصادی و فناوری خبر داد و گفت: پارلمان و دولت برزیل اعتقاد دارند که فضای قابل توجهی در تمام عرصه ها بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است.
 
کاژادو در پایان این دیدار گفت: مبنای سیاست خارجی برزیل احترام به اراده ملت ها، عدم دخالت در اداره سایر کشورها و حل کردن مشکلات پدید آمده میان کشورهای مختلف براساس راه حل های مسالمت آمیز است و بر همین اساس نیز آمادگی گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را نیز دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصری ، یرزیل ، مجلس ، فدرال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار